AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.521

Vart köper man BMW orginal delar till bäst pris?

Antar att det finns nåt företag som importerar orgínal delar ifrån Tyskland?
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Är väl rätt prisvärt med org. delar hos Bmw?

///Johan
Mycket möjligt. Men det är väl lite dumt att köpa delar där till ett högre pris om det finns nån importör eller så...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med Länk

BMW är oftast inte så dyra som många tror!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Gå med i Länk så får du 5-10% rabatt. Dessutom är BMW i många fall billigare är t ex Mekonomen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
AutoExperten-butikerna säljer ofta varor som kommer från samma tillverkare som gör originaldelarna, exempelvis Sachs/Lemförder/, Behr, Wahler och så vidare.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Mr
16
MrS
3,0S-73
928
Europadelar på Öland brukar kunna fixa det mesta till bra priser.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det är möjligt att Autoexperten säljer orginaldelar (utan BMW-märket), men dom är dyrare än BMW. Skulle köpa ett pendelstag häromdagen. 369kr skulle dom ha för ett sånt. Blev ingen affär där inte. Och när jag sa att priset hos BMW är ca 300kr så tittade han bara konstigt på mig. Åkte 1km till BMW i nacka och köpte staget för 319kr istället.

Så köp delarna på BMW. Man vet vad man får och dessutom så har dom bra priser.

///Jesper

BMWCS #5494
jo
32
jordan328i
328i sedan -95
320 touring -04
Länk
kolla där
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bmw originaldelar brukar finnas till bra pris på bilskrotar!
Även om en del verkar ha glömt att dom säljer skrot...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Originaldelar är följande numera, fordonstillverkare monterar bilar
och egentillverkingen är inte många % av en bil.
Originaldel kategori 1.
reservdel som tillverkas av fordonstillverkaren.
Originaldel kategori 2.
delar som reserdelstillverkaren levererar till fordonstillverkaren.
Originaldel kategori 3
delar som tillverkas enligt specar/normer , men levereras till fristående reservdelsgrossister.
Delar av motsvarande kvalitet:
motsvarar kvalitet, men tillverkas inte enligt specar/normer från fordonstillverkaren- är dock av samma eller högre kvalitet men ev i annat material.
Alla reservdelar som uppfyller bilmärkets specar får idag kallas originaldelar enligt det nya gruppundantaget from 1 oktober 2003-
Du behöver inte serva eller reparerar bilen hos märkesverkstaden för att garantierna ska gälla om bilen servas enligt bilfabrikantens instruktioner och med sådana reservdelar som går under kategorin originaldel eller motsvarande kvalitet.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Brukar handla på www.bildelsimporten.se säljer delar till BMW MB och lite till Audi, hyfsade priser.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
pe: BMW SVerige importerar delar och är ofta som nämns kostnadseffektiva i sin distribution men itne alltid. Är det någon specifik del du söker?
Anledningen till att jag själv för det mesta väljer att handla delarna hos en BMWhandlare, i Sverige eller i Tyskland beroende på, är att jag känner mig betryggad att det är tillverkad och kontrollerat enligt de specifikationer BMW satt upp för de underleverantörer de handlar av. där med inte sagt att de alltid är billigast men kvaliteten på delar som säljs över disk hos BMWhandlare är enlingt min relativt långa erfarenhet är jämn och hög. Köper man en del hos en BMWhandlare minimerar man risken att få sekunda kvalitet som i det långa lopper kan förkorta livlängden på det som tillsätts men kontrollera alltid som uppmärksam kund vart du får mest valuta för dina pengar.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.