|
|
|
|---|---|
|
Ska demontera min M-front för lackering. Någon som har tips hur jag lättas demonterar den. Sensorer för PDC och dimljus. Problem eller??? Tacksam för svar. | |
|
Skulle oxå vilja veta hur fronten sitter fast, så man slipper chansmeka och ha sönder någonting. |
|
|
? |
|
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Den länken vissar ju bara lite bilder. Vad har jag för nytta av det? Vill vet var bultarna/skruvarna sitter. Bakom listerna på framsidan eller under och bakom stötfångaren. Hur lossar man på listerna utan att chansmeka som Richard V8 säger. Sitter dimljusen fast i spoilern eller stannar de kvar??? PDC senorerna ska de lossas först eller efter man har lossat stötfångaren? Hur lossar man dom då? Hoppas någon kan svara omgående. Tackar så mycket på förhand isåfall. Ps. Bilen är en E39 -01 med M-paket. |
|
| Hela kofångaren sitter fast med 4 muttrar. 2 st på vardera sida om reg-skylten. Du sprättar bort listen med hjälp av en skruvmejsel. Var försiktig så det inte blir märken i plasten! Sedan du fått bort listen ser du muttrarna. Lossa de 4 muttrarna. Sedan drar du kofångaren rakt ut och lägger ner den på golvet. PDC givarna sitter fast i kofångaren och de hänger med när du tar loss den. Temperaturgivaren och dimljusen likaså. Du kan dock få koppla ur kontakterna till dessa då de inte är tillräckligt långa för att räcka ända ut, när du drar ut kofångaren. Har du en motorvärmare kontakt så ska den också "följa med." | |
|
Va bra, verkar inte vara så krångligt. |
|
|
Tack Per! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.