|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Är lite sugen på att köpa en E30 .. Vad tycker ni om dom? Är det sjyssta bilar? Hur är det med reservdelar till dom? lätt att få tag på? billigt/dyrt? Vad ska man satsa på, är det värt att lägga ut lite extra på en 325:a, eller duger t.ex. en 320 lika bra? Vad jag fattat det som så drar 320 lika mycket soppa som en 325:a, om inte mer!? Tacksam för all info jag kan få! =) // Fredde | |
coffa |
bara så att du vet så är det svin dyrt att försäkra en 325 tro mig! |
ENEA |
finns bara ett val sök efter en fräsh 325:a jag har haft både 320 o 325 |
|
325...mycket roligare och sportigare. När varvräknaren börjar vandra mot rött händer det mer i 325:an. Plus att den faktiskt drar mindre bensin vid normal körning. |
|
|
Tack för svaren! Verkar som jag ska satsa på en 325:a då! :) Hur är det med reservedelar till den här bilen då? // Fredde |
|
|
Det är i stort sett samma reservdelar till de båda och visst volvo kanske har lite billigare reservdelar men är det en bil? Lätt att få tag på? det rullar ganska mycket BMW på vägarna. Det skiljer rätt mycket prestanda messigt tycker jag. Men en 325 är inte billig i försäkringspremie. Du får ta det bästa från två världar o göra som jag. Rydberg |
|
| Jag körde en 325i i 11000 mil och tycker att den var mycket driftsäker samt rolig att köra. sedan kan man förstås diskutera om försäkringspremien är dyr, Men en trevlig bil är det och reservdelar är det inge större problem att få tag på och tittar man sedan Tex på Motornord så behöver det ju inte kosta multum. Peter | |
|
Låter som trevliga planer! Kör själv 320 och är nöjd. Faktum är att den är billigare att försäkra än vad min gamla sierra (en vanlig sniksierra) var. Reservdelstillgången är bra och priserna humana. Lycka till med bilköpet. /Kristian |
|
|
Jag sjäv har en 320i -88 och den går som F*N. Jag kan gör 0-100 kmh på 9 sek, inte illa för en så gammal BIL... MEN en 325 är inte helt fel heller, där har du en rak sex:a istället för en enkel. Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.