|
|
|
|---|---|
|
blev lite inspererad av ett tidigare inlägg om svarta färkoder till en m3:a och den otroliga kunskap som finns här. Jag spekulerar just nu på en vit m5:a touring -92 och undrar lite vilka vita varianter (om det finns varianter) som finns Why not? | |
|
Här är en vit E34 M5 touring ---> Länk Synd att han inte skrivit vad det är för färgkod. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Alpinvit II 218 är den i efter den i slutet av 1993 kom Alpinvit III och innan fanns Alpinvit 146. Mvh Stephan |
|
|
henrik b@ då får vi väl anstränga oss lite till ;? = det finns 9 st. M5touringar tillverkade i vit = Alpinweiss II ( 218) = 7 stycken = Alpinweiss III (300) = 2 stycken båda färger är UNI-lacker (till skillnad från -metallic-) - i Tyskland vill knappt någon har en -vit- bil, varför vita bilar oftast är lägre i pris på begagnat-marknaden - |
|
|
färg-dekal med färgkod till bilen som du spekulerar på (088 ?) finns på högra inre hjulhus (eller bör finnas där om inte bilen är omlackat) - |
|
|
okej folks, supertack! Why not? |
|
|
Attans så snyggt vitt är på rätt bil, egentligen. Är det nån böjelse jag är ensam om? :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
V12 LeMans |
Hangaround : Nej du är inte ensam :) kör själv en vit 540 e34 med M5-3.8-fälgar och sportchassi mm den vita M5 touring var jättesnygg |
|
m5toureg; är någon av dom nio 6växlad? Mvh Stephan |
|
|
stephan 735i@ jag tror inte det, de vita är nog tidiga bilar samtliga men jag kan kolla upp det, chanse finns ju - (du kan skicka mig ett mail om du vill) - Hälsn Kalle ///M |
|
|
Lite offtopic men jag funderar på om det är den där vita M5an som har vart till salu ett bra tag på blocket.se. Den(?) är ute nu igen här för andra eller tredje gången. Länk Om det inte är samma är det rätt coolt för då finns det 2 vita M5 touring i samma län. Och med tanke på att det endast finns 3 vita M5 touring i världen så är det lite coolt att dom 2 finns i lilla Västernorrlands Län och inom samma riktnummerområde :) |
|
|
foppa@ den bilen köps förmodligen av någon här på forument IDAG !! bara 3 st M5touring i världen i vit = vart har du fått det ifrån ??? se mitt inlägg lite längre upp, har du inte läst den ?? du kan få chassis-numren på de 9 (nio) M5touringar i -VIT- om så skulle behövas, du kan även få veta hur många som finns i Sverige och det är fler än 2 !! |
|
|
m5toureg : Jaså vem köper den då? ;) Jag missade nog ditt inlägg men jag såg att en av ägarna till de vita skrivit att det finns 3 vita. Här : Länk |
|
|
foppa@ han är med här i forumet och det är nog bäst att han ger sig till känna själv om han vill - f.ö. tror EJ på allt som skrivs (även jag kan ju ha fel ;) det påstås mycket som INTE är sant på ren 'hearsay' - nu har du läst mitt inlägg lite längre upp ?? - enl mina underlag finns 3 st. vita M5touringar bara i Sverige (säkert, reg.nr.) MEN det kan finnas fler t.ex. om nyligen importerat - det tillverkades i allafall 9 st. enl tidigare inlägg - |
|
|
Köpt :) Why not? |
|
|
Grattis till köpet henrik b ! Hoppas du är nöjd. |
|
|
Henrik B, Funderade lite på din nyinköpta pärla innan jag köpte min VITA 540 i förra veckan, men då jag redan har kombi struntade jag i den annars så fina bilen, grattis till ett mycket bra köp, och jag är nog inte den enda som ivrigt väntar på lite bilder på bilen! :-) MVH, E38B12 |
|
|
Tack för all support, det är ni här på forumet som gjort köpet möjligt. Tyvärr har killen som ägt den senaste halvåret inte tagit hand om bilen, den har bl.a rullat hela vintern :( Maskinellt och i växellåda är den dock fin så jag ska köra av mig lite fram till höst för att sen se över den ordentligt i vinter igen. Jag är otroligt nöjd med köpet och ser fram emot att få vårda denna lilla pärla, bilder...dom lägger väl man upp i galleriet? behöver man en hemsida eller hur gör man? Why not? |
|
|
Henrik, Du skickar ett mail med information samt bilder (max 3 st i JPG-format) till galleri@autopower.se så läggs de upp i ägargalleriet här på autopower. Klart :) /Jonas |
|
|
Sedan har du touringklubben också Länk Samma princip där, du skickar in bilder och text via mail. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.