|
|
|
|---|---|
Nickea |
passar dom rakt av eller behöver man skärmbredda bak?? |
|
Jag har dem på min Z3 2,8. Skärmkanterna är invikta bak annars skrapar de i (jag har iof nya karossen samt M-chassi) annars är det inga problem, ser ruskigt fett ut. Mvh Henrik |
|
|
måste man verkligen vika skärmar? det skiljer ju bara 25mm...(visst hade M ET på 17 ?) Jag har 18" ET42 som är original + 20mm spacers och har inga problem...kan 5mm spela en så stor roll på ett mindre hjul? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ja om du inte vill ha ett evigt skrapande. Mvh Henrik |
|
|
MZ-fälgarna har ET 8 om jag inte minns fel. Så här ser det ut... Länk MVH Peter |
|
|
Tycker oxå det verkar konstigt, mina 12x18" fälgar bak skrapar inte i någonstans, och de sticker ju verkligen utanför skärmkanten. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
så ser det ut på min med 20 mm mer på varje sida . det tar inte i. Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Bakfälgarna till Z3M har ET 8mm! De är 9x17" Framfälgarna har ET 41mm. De är 7,5x17" Ett lägre ET-värde än original flyttar ut hjulens centrumlinje i hjulhusen. Spacers sänker ET-värdet med så många mm som de är tjocka. Sedan måste man räkna på däckbredden (fälgbredden) om man jämför olika fälgar/däck för att veta vart ytterkanterna på fälg/däck hamnar vid byte. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.