|
|
|
|---|---|
|
hej, ska snart beställa ny framskärm passagerarsidan, slipa huven och blästra lite på förardörren under listen för att bli kvitt den värsta rosten på min ögonsten, ska förstås lämna bort lackjobbet och se till så att dom använder "samma" grundfärg som redan finns på bilen. Har jag stora nyansskillnader att vänta mig? Bilen ifråga är hellackad för två år sen men det fuskades med rostlagning på nämda ställen, blir det knaske mindre skillnader då? "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" | |
|
Hej! -Jag fick inga nyanskillnader i min. iofs så har jag ruggigt bra puts :) på övriga bilen men, det blev bra :) Mvh. B |
|
|
okey, tackar för svaret BBB då vet man vad man har att vänta sig "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| kan bli skillnader tror ja... farsan lacka hela bilen i nov... blev påkörd halva ena sidan typ 1 mån efter... samma lackerare fick de o de blev ganska mkt ljusare färg då... (diamantsvart-met) | |
|
diamantsvarten finns de ju 13 nyanser av, säker på att han fick rätt nyans? "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Hej.. Scanna lacken vid omlack = ingen nyansskillnad. Mvh Skalman |
|
|
scanna lacken e inte så himla bra om man inte har tok puts på bilen, för scanningen räknar in matthet o all ned brytning av lacken.. vad händer då om man har en lack i dålig kondition o sedan scannar man lacken o lackar.. veckan efter bestämmer man sig för att lämna in bilen på rekond. då har man plötsligt problem. då har du verkligen nyans skillnad,,, eller vad säger du skalman??? jag säger bara vill du verkligen komma ifrån nyansskillnader när du lackar om något beställ mer yta det kostar inte många hundringar extra eftersom dom bara maskerar in ytorna o mattar ner dom o lägger ny klarlack på dom, m.v.h mojja lack.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.