AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.446

Hur "kalla" är e34 egentligen?

Sida 1 av 2
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Har bestämt mig för att sälja min e34 till förmån av M5 köp =)
Satt ut en annons igår men intresset verkar inte så stort.
2 telefonsamtal och 5-6 mail från personer som verkar lite halvt intresserad. Vet att priset är ganska högt (vilket går att diskutera) men detta är nog bland de finaste e34:or jag sett!

www.autopower.se/powerborsen/bmw.asp?id=51646

Vad tror ni? Vänta och se eller ska man kanske behålla bilen istället...

///
Nicke

Duhar alltså haft ute bilen 1 dygn och redan fått 2 samtal + 5-6 mail på ett pris du anser högt, det skulle iaf inte jag anse det som dött när det gäller en 535:a med dess höga driftskostnad! Jag vet att man får vad man betalar för när det gäller äldre BMW bilar, men får du 10' mindre än priset i annonsen så har du fått bra betalt.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Jo man är väl aningen otålig, har kollat på en M5 jag vill köpa =)

Jaja, den som lever får se...

///
Nicke
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker också att du fått ett bra gensvar. Håll ut lite till bara.
Nike_Boy:

Själv har man ju fått samma respons fast på en månads tid. Du är nog lite ivrig här.=)
Lycka till föressten!

Ny bild 18 Jan-
Länk
Nike_Boy:

Själv har man ju fått samma respons fast på en månads tid. Du är nog lite ivrig här.=)
Lycka till föressten!

Ny bild 18 Jan-
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det beror på att du har satt ett överdrivet högt pris... jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tänka mig att betala det för en 90:a som inte ens har läderklädsel...

Jag vill absolut inte verka negativ eller så men om du vill sälja din bil snabbt så får du dra av en bra bit på priset... annars kan det gå rätt lång tid innan du blir av med bilen....

Jag annonserade ut min bil på autopower Länk och den såldes inom 2 veckor... och det ringde rätt mycket och folk var inte alltid speciellt seriösa... jag ville ha 38 000 kr för bilen och en kille kom och tittade och provkörde och vi kom överens om 36 000 kr för bilen när pappren skulle skrivas på så fick jag en bunt med 500 lappar... räknade och såg att det bara 30 000 kr jag hade fått... bad om resten och fick en lång utläggning om hur dålig ekonomi han hade osv...

men en kille skickade mail och jag scannade in alla papper och mailade dem till honom och han lade sedan en handpenning och jag körde till falkenberg och visade upp bilen och fick resten av pengarna och skrev på pappren.... bilen såldes för 35 000 kr, vilket är lite lågt med tanke på bilens utr, men jag hade inte råd att ha kvar bilen...

bilen du har är med all säkerhet mycket fin men om du får 40 000 kr för den så ska du vara mycket glad.

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

Länk

detta är vad du kan få för samma pengar...

535 är inte lika het som V8...

Men jag hoppas verkligen att du får sålt din bil snabbt och till ett bra pris...

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tack för responsen!

Har inte direkt någon panik att sälja, M5an jag är spekulant på kommer finnas kvar ett bra tag till. Men 45k borde man väl kunna få...

///
Nicke
-BeeMWe-
Tveksamt om du får 45 nu, kanske när det blir varmare. Men skam den som ger sig.

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Annonsen uppdaterad och priset "justerat".
Se om de ger nån repons, eller ska man lugna sig nån månad kanske.

Fick ett samtal från Gula Tidningen idag som tydligen skulle ha nån BMW special och undrade om jag ville annonsera.
269kr för annons med stor bild 2 veckor, är de värt de? Nån som har erfarenheter av att annonsera där?

///
Nicke
Tycker du borde plåta inredningen...
Btw annons i gula tidningen är inte helt fel, men du lär få en del "sista pris" spekulanter :)
Min farsa hade haft en bil ute på annons ett tag på nätet utan resultat, då testade han gulan och fick den såld ganska snabbt.
Själv tycker jag blocket är bäst.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Låter som man ska testa Gulatidningen då kanske.

///
Nicke
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tror inte att Gula tidningen är så bra... själv tittar jag bara på internet när jag ska köpa bil och jag tittar aldrig i gula tidningen eller motorbörsen som de samarbetar med...

det är ingen bra sökmotor och hela designen på stället är störande... blocket är mkt bättre men allra smidigast är nog autopower...

Min rekomendation är att du skapar en säljsida på internet som du kan länka till... Där du visar bilder och med text berättar om bilen.. sen kan du lägga ut namn och tel nr till dig på sidan tillsammans med epost adress...

Då kan du annnonsera på många bra och billiga annonsmarknader och referera till din säljsida...

tex...

www.annonsdirekt.se
www.lilatidningen.se
www.mobile.se

etc.... alla länkar ovan är gratis....

sen skulle det vara bra om du tog fler bilder på bilen... du har visserligen många bilder i annonsen men du visar samma sak om och om igen...

Har du S-bok? ta en bild på S-boken och visa att den är stämplad... scanna in bes-protokoll om du har och lägg ut...

ta bild på interiören i olika vinklar, ta bild på motorn så man ser hur allt ser ut....

ta bild på eventuella defekter i lack mm, det visar att du är seriös och talar om vad som är fel på bilen och det gör så att man är villig att betala mer om för en bil när man ser att säljaren är seriös och inte försöker undanhålla felen....

Du begär ett högt pris för bilen, trotts sänkningen men du har å andra sedan en väldigt fin bil... se till att visa det på ett bättre sett.... så att man ser så att det inte är vilken E34 som helst...

Visa att motorn ser ren och fin ut, visa att interiören är fräsch osv...

Har du ingen hemside utrymme så finns grattis sånna att skaffa... behöver du hjälp så finns folk här som kan hjälpa till...

lycka till...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
obs... det skulle vara www.mobile.de

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Beklagar alla felstavningar... vet inte varför det blev så...

man borde kunna redigera sina inlägg!

som svar på originalfrågan så är dom grymt kalla.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
En så välskött bil som din får man leta länge efter,synd att det börjar bli trångt i garaget,du vill inte byta mot en MB250T;)

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Så då var lite fler bilder upplagda, synd att man bara fick tag på en halvtaskig kamera...

///
Nicke
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Vad gjordes/byttes mera med toppen när du bytte kamaxeln?

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.