|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla entusiaster Jag är på god väg att inhandla en M5:a en touring. Stötdämbarna fram är bytta till ett par bättre begagnade edc dämpare på det tilltänkta objektet och det förljer med dito till bakvagnen. Datorn i bilen varnar att nivåregleringe bak är ur funktion och min fråga är, finns det något annat som kan vara trsigt därbak mer än stötdämparna som lägger olja? Tacksam för svar Why not? | |
|
Det kan vara så enkelt som att det är sensorn till nivåregleringen som knasat...Eller så är det som så att bilen "säckat ihop" pga de läckande dämparna...Nivåreglering o EDC är två skilda saker även om de hänger ihop så att säg.Nivåregleringen ser till att hålla bilen på rätt "höjd" med eller utan last medan EDC "justerar" dämparnas hårdhet...Sensorbyte är inte så dyrt... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Jag har hört talas om att benen till en IC-krets i EDC-styrningen ärgar sönder. Skall inte kostar många kronor att fixa om det är det felet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
om inte bilen har 'säckat ihop' som -Dawwe- säger så är det myckt vanligt med kabelfel i kabelsträngen som går från under baksätet till bilens undersida höger bak - felet finns även hos övriga 5-serie touringar har alltså inget samband med EDC - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.