|
|
|
|---|---|
Robsarve |
Detta kan bli lite långrandigt.. Efter mycket funderande om vad man skulle välja för familjevagn föll valet på en e39 528 Touring. Det som prioriterades var utrymmen (baksätet är faktiskt lite för trångt för barnstol), prestanda, säkerhet, och skön långfärdskomfort. Noggrant letande ledde fram till den aktuella vagnen, som på alla sett är mycket trevlig, bland annat har den steptronic, nivåreglering och m-chassie. Men den är rätt trist att ratta, I de flesta hastigheter under 160 känns det mest som att sitta hemma I vardagsrummet (lädersoffa och tv) och kommer man till en kurva så känns det mer som om bilen säger att det här är ovärdigt mig och kränger mer än en Stenafärja med hål I sidan. Med ett normalt chassie hade jag ju vetat var man skulle börja skruva, men nivåregleringen ställer ju till det en del. Köpte en billig Nissan 200SX som pendlarbil och nu slåss vi hemma om att köra den medans dyra Bumsen samlar damm... Så nu till frågorna: 1. Finns det nåt vettigt att göra med chassiet? (hårdare bussningar, stötdämparstag, coilovers fram, -finns krängningshämmare bak?) 2. Kör med 17" fälgar med Pirelli P7000 på och fyrhjulsinställning är gjord så det borde vara gott nog? 3. Kan man få ett rappare program till växellådan? Den är lite sömnig? Eller skall jag köpa en nissan till för att få lite roligare? :-/ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.