|
|
|
|---|---|
|
Sitter juh ett galler framför LMM eller vad man ska säga, tog ni bort detta eller hade det kvar?. /mvh jocke | |
| Vet inte riktigt om jag fattar vad du menar men ifall du syftar på nätet/gallret som sitter precis där man monterar öppna luftfiltret så lät iaf jag det sitta kvar... | |
| Mitt sitter kvar också. | |
|
okej, jag tog bort det, men då kanske man ska lämna det kvar just in case då?.. tycker det borde bromsa upp luftflödet, men på en nästan original bil kanske det sprollar. föresten, vars har ni varvstoppet på era 325or? /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
NJa gjorde väl inget att du tog bort det. Mitt varvstopp rycker i vid 6500 rpm |
|
|
Är bilen original ska det gå in vid 6500rpm. Är varvstoppet högre är den chippad, min tar i vid 7000 |
|
|
Då är nog min chippad verkar det som, drog den drygt 6500 utan nån tendes till varvtalstopp, vågade inte mer innan jag visste vad som gällde, då kanske den gör 100 på 2an då blir juh 0-100 tiderna genast intressantare.. ska kolla imorrn, ta upp boxen dvs. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
testade idag igen, mkt riktigt 7000varv så var det stopp. öppnade boxen och hittade Köhler klistermärken, visst är det rätt bra grejjer?. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Nu kan du köra ca. 105 på 2an om varvstoppet är höjt, så 0-100 tiden blir klart bättre med bara 1 växling. Har ingen egen erfarenhet av Köhler, men vad jag har hört verkar det vara schyssta grejer iaf. |
|
|
fan min ligger på 8000.. konstigt.. |
|
|
vågar man varva 8000 med dom här bilarna?.. menar.. det låter i värsta laget ;) jag kan inte tänka mig att det ger spec mkt att dra den långt över 6500... egentligen. min stoppade som sagt ganska precis på 7000varv, nästan lite över. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
De gallret ska du nog låta sitta in case of... tror icke de stoppar nåt luftflöde. De är ju inte direkt finmaskigt. Tror mitt varvstopp ligger på 6700 eller nåt där... inte originalchip. |
|
|
Effekten minskar rätt kraftigt efter 6500 varv. Det man däremot tjänar på är väll att nästa växel kommer in i ett högre varvtal, då m50b25 kräver högt varvtal för max effekt. Egen teori dock... Mert: 8000 varv??!! Fan du måste sett lite fel, varvräknaren går bara till 7000. Om din varvspärr går in vid 8000 kan det knappast vara nyttigt för motorn... Föresten Jokko, grymt skönt ljud när man närmar sig 7000 varv med öppet filter eller hur? |
|
| varvräknaren slutar på 8000.. | |
|
Vad jag vet så är det gallret, på 325 och alla andra bilar med LMM, till för att slå sönder luftströmmen lite för att spara elektroniken i LMM. Är man osäker så är det nog likabra att låta det sitta kvar. De har ju knappast satt dit det utan anledning... |
|
|
Marcus: Fruktansvärt ;) över 6000 börjar det verkligen låta härligt. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| När man ligger o pressar i över 5000 då é de adrenalinpump på hög nivå :-> | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.