AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.069

Ultraglozz, någon som testat?

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hej!
Tänkte höra om det är någon som använt Ultraglozz?
Har sett mycket reklam för detta medel och det verkar bra men frågan är om verkligheten stämmer ihop med reklamen?

Ultraglozz hemsida: Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Citat:

"Allt-i-ett: Slipar, polerar og förseglar"

"UltraGlozz® innehåller inget, som kan repa ytan eftersom den polerar utan slipmedel.."

Sedan tycker jag att översättningen av texten på sidan var ganska haffsigt gjord.
Det hela ger inget seriöst intryck i mina ögon.

/Anton
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Hej!

Har aldrig provat detta medel men om kvaliteten på produkten motsvarar kvaliteten på hemsidan...

mvh Jonas
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Frågan kommer då och då upp på olika forum. Och en del användare är nöjda, dock dominerar de misnöjda. Och det finns alltid nöjda kunder som inte kan jämföra med riktiga proffsprodukter - dvs mindre krävande kunder.

Jag är intresserad att testa produkten, men är sunt skeptisk med tanke på de missnöjda kunderna och den OTROLIGT oproffsiga/fula hemsidan med "nöjda kund-citat" från 1986...
to
268
tooon
325ix -07
På deras sida motiverar de produktens kvalitet med garantier som inte ens den dyraste proffsbehandling kan åstadkomma, så varför är de då inte större än vad de är? De har ju trots allt funnits på marknaden ett bra tag!
För mig känns det som en TV-SHOP produkt, men visst - jag kan ha fel.

>> UltraGlozz® kan bara avlägsnas genom att slipas
>> bort vid exempelvis en omlackering. På gummilister
>> och knottrig plast måste UltraGlozz® avlägsnas
>> inom 6 timmar med UltraGlozz® Vinyl. Annars bildas
>> vita streck.

Jag tror jag skippar att prova...

/ Peter
Hehe, verkar inte så värst seriöst det där. De verkar inte haft så många (nöjda) kunder om de hållit på sedan slutet på 70-talet och endast har fått ca. 18 nöjda kunder...

Nej, jag håller mig nog till Lahega och Sonax även i fortsättningen.

Mvh Carl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.