|
|
|
|---|---|
|
Åkte igår fram och tillbaka en snabbis till stockholm för skojsskulle, ville bara testa min sköna E39. Gick hur bra som helst, medelfart = 134 km/h, då och då runt 170 Km/h. Hur bra komfort som helst, man blir liksom inte uttråkat som i andra bilar. Skönaste stunderna var då man körde om, dels vridet och dels det sköna ljudet. Hälsar varmt alla BMW åkare som man mötte ochså, det var lite specielt, bmw åkarna hälsade liksom och det känndes extra mysigt. Längtar fram tills sommaren då kanske man kan ta en längre tur. Vill bara dela med mig glädje av att åka Bemmer. | |
|
vet hur det känns.man bara åker ut på en helgstur bara för att njuta.Problemet är att bara en kan köra, min fru gillar ju ochså 528:an skarpt.Jag har haft Opel,Mercedes,Volvo ,Ford,Porsche tills 1995 när jag köpte min första BMW en E34 525i som jag njöt av i 8år.Porsche 911:an som jag hade trivdes jag ochså med men en bmw är ju mer praktisk. Nu blir det bara BMW tills man inte kan köra mer. |
|
Dragan525 |
Jag e Heeeelnöjd med min 525:a E39...Man kan ta hur långa turer som helst :) har kört nu 32000km på 6 mån :) MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
| Instämmer, det är en fröjd att köra en E39 | |
|
Skygazer>>>Skönt att se att du ändå tycker bilen är fröjd att köra iaf..Jag menar du har ju haft en "del strul" om man säger... Mvh Janne. |
|
| Måste instämma faktiskt..tycker min E34 är skön att köra, men om man sätter sig i mor & fars 523:a känner man lite skillnad..fast det är klart, den är ju en aning nyare. | |
|
Janne T Jag jag förstår vad du menar. Nu är ju allt bytt, och det verkar som allt bara fungerar nu, inget hänt på Läääänge. Och visst är den underbar att köra. Jag njuter alltid im in bil. |
|
|
hmmm. blev lite fel på tangentbordet där :-) Men visst gnäller man när ens älskling strular lite. Man kommer ju inte ifrån att för eller senare skall saker bytas ut. Men nu är det som om allt är bytt, jag gjorde en diagnosundersökning och de hittade inget som skulle behövas bytas längre...skööönt |
|
|
Skygazer: vart gör man en diagnosundersökning, samt vad kostar det? får dom reda på allt? mvh |
|
|
pistolas Denna Diagnos har jag gjort hos den bilfirma som jag skall köpa bil hos, De tar in den. hissar upp den och kollar igenom en massa saker. Rost, bromsar, motor, lösa skruvar och en massa annat. Tar ca 30 min för dem. De tar en lång körning först och ser om det är några vibbrationer eller att växellådan skulle skrapa. Eller onormala värmehöjningar i motorn samt att allt annat elektroniskt som finns i bilen funkar. Sedan tar de in den i verkstaden och kollar i motorhuven för att se om det finns några läkage. Samt att alla skruvas sitter som de skall. Och givetvis konstiga missljud. Kostar inget alls, men de är väldans noga så man var ju lite nervös, men det gick överförväntan :-) |
|
|
Har nyligen köpt en 528:a och kan bara hålla med om att det är roligt att köra bil nuförtiden. /Jonas |
|
|
Tyvärr vänjer man sig efter ett tag, det är negativt när bilen är så pass skön att köra. Man blir helt enkelt kräsen och kan absoult inte nöja sig med mindre. Man höjer och höjer nivån. Att tex. gå från en E39 96-97 eller 98 till en Vulva eller SuuB av årsmodel 01 eller nyare ger en känsla av, - jaha vad hände nu då, var inte detta en nyare bil? Egentligen inget fel på dessa bilar, men de har helt enkelt inte den där riktigt totala känslan, fasthet, materialval osv. Har sagt det förut och säger det igen, det finns inga genvägar till den perfekta bilen bara BMW Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Som sagt ovan så vänjer man sig fort och efter ett tag så är det så här en normal bil ska fungera, kännas, etc. Bästa sättet att uppskatta det man har är att ibland köra andra bilar. Har nyligen hagt två lånebilar då min egen varit inlämnad och dessa bilar var inte dåliga och är säkert uppskattade av många men min uppevelse var av negativ karaktär: Peugeot 205 GTI - Sportig och kvick men ljudnivån är väldigt hög och den är ganska stötig. Blir ganska snabbt påfrestande att köra när man är van vid komforten med V8 och automat. Man uppskattar också kvalitetskänslan i BMW'n. Men jämförelsen är ju inte helt rättvis då det skiljer mycket pengar i pris samt att det är en helt annan typ av bil. Saab 9-5 Aero Aut - Detta är väl så nära man kan komma en 540 om man vill köra Saab. Såg fram emot att få ha denna en vecka eftersom jag funderade på en sådan innan jag köpte 540'n. Jag kan säga att jag blev väldigt besviken på Saaben, visst är den snabb men det blir ryckig körning eftersom så fort man vill öka farten en aning så växlar automaten ner och då går turbon in för fullt. Det är möjligt att växellådan är adaptiv men detta funkar i så fall inte lika bra som på BMW. På vägen ligger den bra men den ger ändå inte en totalkänsla om är i närheten av den man får i en 540. Hoppas ingen Saabägare tar illa vid sig. Det är säkert en mycket bra bil men föll som sagt inte mig på läppen... ___ BMWCS #5157 |
|
|
Bra sagt Wallace. Det är sant faktiskt det du säger, jag började med en Camry, och sen dess har det bara gått uppåt, jag köpte en gågn en Volvo 850 och det var en bra bil men det känndes inte rätt bara på nåtsätt. så det blev en trimmad 318iS och den satt som bara fan. Jag vill helst åka en 328 coupe men vad fan ska man göra med kärringen och unden, den dan hon får körkort så ska jag köpa mig en M3 eller 528 coupe så kan hon åka en 245:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.