|
|
|
|---|---|
Stil |
Är det någon som har ett kopplingschema eller liknande för att koppla ihop en nyare BMW Business cd (flata stift) men det äldre kontaktdonet (runda stift)? Det sitter i dagsläget en BMW Business RDS med mid panel, är inte säker om Mid-panelen är kompatibla med den nya cd enheten, tacksam för tips. |
|
Hej! Det finns en adapterkabel för radio/kasett/CD att köpa hos BMW, det är ett kabelstycke med runda stift i ena ändan och flata i den andra. Den finns som ett av de tillbehör man behöver när man skall uppgradera från Reverse RDS till Buissnes CD i tidigare E39 modeller. Det borde även gå med denna kabel i ditt fall tycker jag. |
|
|
Hej igen Om jag förstått folket bakom reservdelsdisken rätt skall artiklarna vara följande. Antennadapter artikel nr 6512 6913 955 Radioadapter artikel nr 6512 6913 957 Lycka till!! |
|
|
Stil! Du meddelar väl om det funkar! |
|
Stil |
Tack för artnr. Fick endast tag i Radioadapter artikel nr 6512 6913 957,, Antennadaptern är beställd. Provade att koppla in cd'n idag men den startar ej när jag trycker på midpanelens power knapp. Dock tar den emot och skickar ut skivan som den ska. Är det någon extra strömkabel som skall kopplas eller måste antennadaptern vara inkopplad för att det skall fungera? De jag har pratat med på BMW vet inget... |
Stil |
Kanske ska tillägga att jag har en IRIS och inte en MID. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.