|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har beställt fjäderben,fjädrar,stötdämpare,bromsklossar, till en Alpina 3,5 E34 och kan skriva ned priserna här...Vore kanon,får inte något snabbt svar på BMW därav "test" här :) Svindyra har jag hört, men som sagt så borde någon här handlat dylika prylar någon gång iaf :) Tacksam för svar. Mvh Janne. | |
|
Tjena Janne T gå in på -> Länk Ta ut artikel id och ring bmw, Priser kan variera pågrund av växelkurser. Att ringa ger svar direkt, de måste ju serva dig i telefonen. Tycker dock inte att priserna är svindyra, klart att en Alpina del kostar lite mer än en BMW orginal del men inte så fasligt. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Hej! Tack för denna lista. Tyvärr så tog det visst för mycket tid att få svar via telefon hos den återförsäljare som jag frågade...Skulle faxa eller komma över med lista så kunde dem fixa priser på någon dag/vecka.. Ringde till en fd ägare av en Alpina B10 3,5-90 och han sa att det kostade visst 3500kr för klossar fram på denna vagn...Vad jag förstod så var det bara klossarnas pris exkl. montering,kan ha fel där. Nåja, jag får väl ringa någon annan återförsäljare som har mera tid till mina spörsmål.. Tack igen. Mvh Janne. |
|
|
Jo gör det, En försäljare ska vara sugen på att göra affärer, det är inte mycket jobb att ta fram priser. När jag ringer till min lokala handlare här i Sundsvall så får jag priser direkt, skulle inte acceptera annat. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Janne: Är du sugen på den som var till salu nånstans i Ume? Ola: Jag hann aldrig med att ringa då det var mycket jobb för min del i Sundsvall... Återkommer om det blir nåt mer jobb för mig där. |
|
|
stensth...Hmmm...just det :) Skumt iaf...Ringde till BMW i Sk-å, dem sa att den var registrerad som en BMW 520i i deras register...Brukar inte Alpina B10 3,5 vara 535:a i begynnelsen innan Alpina "sätter sågen" i vagnen :/ Han meddelade att komplett fjäderben fram(inkl dämpare) + dämparna bak skulle kosta dryga 6000kr...Jag "smålog" lite och sa att det nog inte var riktigt sant på en Alpina...Han sa att det då inte stod något om Alpina i dem uppgifterna han hade på detta registreringsnummer...Ok!...Dem skulle visst få en Alpina uppdatering senare i vår(dem var visst ganska nya på BMW området) :) Mvh Janne. |
|
|
stensth, det ser jag framemot. Ska bli skojj med en fellow bi-turbo owner i trakterna. Vi kan ta en kopp kaffe hos mig, finns lite fina vägar där ska utforska dem till sommarn. mvh Ola Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Har köpt allt detta du skriver om i ditt inlägg. Tyvärr så ligger pärmen med alla kvitton mm, nere i garaget.. Men kan skicka ett mail med priser vad jag betalade för grejerna. Totala beloppet jag köpte delar för till min bil blev kanske lite väl högt!! Men men.. så är det om man vill ha det som nytt.. Och alla Alpina B10 blir en 520 i BMW's datorer.. Detta ska du ej bry dig om,, det bara är så.. varför vet jag inte. Om du har några andra frågor kan du höra av dig till mig så ska jag svara så gott jag kan. Micke Länk |
|
|
Micke>>>Vore schysst om du kunde maila priserna. Tack på förhand! Mvh Janne. |
|
| På min B10 4.0 sitter en hel del 540i-delar och det brukar inte bli så dyrt - det finns hopp... | |
V12 LeMans |
om det är den som finns till salu hos Motorcentralen i Umeå , så är det en B10 3.5 (ingen BiTurbo), som fanns till salu i Trelleborg förra våren . Jag provkörde den där men en annan hann köpa den före mig . Bilder på bilen finns på galleriet. |
|
Janne T: Anledningen att din bil står som en BMW 520, är att den var det när den lämnade BMW fabriken och skickades till Alpina. Den var alltså INTE en 535:a från början, tyvärr. Men, jag är i princip tvärsäker på att fjäderbenen är desamma mellan 535 och B10:an, dämparna är Bilstein Sport (det går att få fram matchande artikelnummer hos Bilstein) och det går att få tag på eftermarknadsbelägg till bromsarna (tror det är Green Stuff som har) av hög kvalitet. Mao, det behöver inte kosta en förmögenhet. En B10 3.5 är inte att jämför med ex. BiTurbon, som har mycket unika delar. På gott och ont, så är en B10 3.5 mer eller mindre en 535:a som är lite lagom vässad.. precis där det behövdes (tycker jag :). |
|
|
quixotic2 obs ingen av alla de 572 som blev tillverkade var 520 modellen utan alla b-10 3,5 är 535 i grunden...... Kollade du inte vad B10alpina skrev ?? Om man kollar via register så faktiskt alla en 520 , varför det vet jag ej..... Ang stötdämparna ?? Kan man köpa dom någon annanstans än hos BMW där de kostar ca 2500 st till bak....???? E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Åhå, jag fick höra av BMW Sverige att det var för att chassinummret hade tagits ut för 520, och att karosserna i och med detta såklart också var 530 karosser, som min bil hade så underliga data. Men, om ni säger det så tror jag naturligtvis på er! :) |
|
|
ok ok det är lungt ! Men vet du vart man kan köpa Bilstein stötdämpare bak (om man nu inte vill köpa hos bmw) där de kostar ca 2500 st??? E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Förresten , quixotic2 har du inga bilder på alpinan din ??? eller har du redan lagt ut den på galleriet ? E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.