AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
484

Larm 528 87

gn
45
gnesnus
528 -87
Hjälp med larm har ett bmw larm som sitter vid vanliga låset...
Hur kan jag få det att funka kan det vara att magneterna på nyckeln sitter fel inställda dom går att ställa om....
bl
2.294
blixten
325i -88
För att det skall fungera behöver man först låsa det vanliga låset så att låsöppningens springa ligger helt horisontalt. (Jag förutsätter att du har centrallås.)Om larmet då inte fungerar kan det vara larmets magnetnyckelhål (den enhet som sitter inne i dörren) som har ärgat. Tag då loss klädseln på insidan av dörren och demontera enheten och gör rent. Brukar funka sedan.
bl
2.294
blixten
325i -88
Speciellt skall de kontaktbleck som går mot dörrens plåt och mot nyckelenheten göras rena.
gn
45
gnesnus
528 -87
Tack för svaret blixten ska testa och se vad som händer bilen står just nu garagerad eller nåt sånt ska byta viparna och kanske vem vet kammen ochså...
gn
45
gnesnus
528 -87
Bara en fråga till man ska alltså aktivera startspärren och sen sätta in magnet nyckeln och sen när man ska avaktivera larmet i med nyckeln...
bl
2.294
blixten
325i -88
Nu får du strukturera din sista fråga så att jag förstår vad du menar.
Med magnetnyckeln aktiverar man både startspärr och larm. När man stoppar in magnetnyckeln för att sätta på larm/startspärr så lyser en röd lampa i låsenheten under ca 45 sek. När man avaktiverar sätter man in magnetnyckeln och röd lampa lyser ca 5-10 sek.
Men för att larmet överhuvudtaget skall gå att sättas på krävs att förardörrens dörrlås är låst så att nyckeln vrids förbi det normala och ställer sig i horisontalläge. Då drar man ut nyckeln och använder magnetnyckeln i larmet.
gn
45
gnesnus
528 -87
Happ det funkar inte kan det vara magneterna på magnetnyckeln för dom går att vrida på...
bl
2.294
blixten
325i -88
Om larmet är avstängt så tror jag inte att det är magnetnycklarna eftersom man kan programera om nycklarna och därmed också larmet. Det kan endast göras när larmet är avaktiverat.
Förresten har du monterat ned magnetlåset och gjort rent?
bl
2.294
blixten
325i -88
Men det är klart att snurrar du runt magnetnyckelns trissor hela tiden så är det klart att det inte funkar. Men man kan ju fixera dom eller hur?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.