AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.986

Skambud lr inte? Bmw 328i coupe

Sida 1 av 3
Visa användare
13
CanDa
Bmw 328i coupe -95
Har en 328i coupe! 95a e inlagg här på autopower, sen igår typ! har skrivit 100000:- kan Dsk vid snabba affär! OBs den e i kanon skick mm.. kolla bilder! så får jag bud på bilden 2st som bjudit 70000:- asså det lär väl vara ett skambud för det säljer jag den inte för, inte en chans! vad tycker ni, kolla bilderna mm?

//CanDa
Det är inte överdrivet många 9år gamla BMW som betingar ett pris på 100 000:-, om det inte är M-modeller.
Hej

håller med pistolas...din bil ser fin ut men 100 och även 90 är alldeles för mycket. Tvärtom vad många tror så höjer inte tvunget ögonlock, vinge per automatik andrahandsvärdet.
Ett lämpligt slutprispris borde ligga mellan 70-80 som jag ser det.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
De é fin och mycket extra som du kanske lagt ner pengar på den... tyvärr får man aldrig igen dom pengarna om man inte hittar nån som har exakt samma smak som dig och bara skriker ut: "DEN BILEN SKA JAG HA! KOSTA VAD DET KOSTA VILL!!!" :-)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Med tanke på att 325:or från 93-94 tycks gå för 70-80k så ser jag inte varför du ska kunna få loss 90-95k. Men du får nog ha en ordentlig dos med tålamod då det tycks mycket svårt att sälja bil just nu. Ska du ha den såld på 2 veckor så får du nog vara beredd att komma ner lite i pris tyvärr...

/f.d. V-bro bo ;)

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ser att det blev lite fel från min sida...
Jag menar förstås att jag inte ser varför du INTE skulle kunna få 90-95k för din bil.

/Andreas
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

CanDa: Håller med Wolv. 90-95´ bör du kunna få. Enl. mig så handlar det naturligtvis om skick, själv är jag beredd att ge det där lilla extra tusenlapparna för att få en bil i grymt fint skick utan skavanker. Men de flesta bryr sig inte om detta för att dom vet själva hur de sen kommer att hantera/sköta bilen. Du ska ju oxå tänka på att det finns en hel del E36:or och att tiden är inte riktigt den bäst just nu.

Men som vissa här inne va inne på 70-80´tycker jag är för lite. Men som vanligt är det ju inga ovanligheter att bilar nedvärderas kraftigt här inne...blir så trött.

Ha is i magen om så är möjligt, en köpare kommer att dyka upp. Och om jag inte har fel så har du inte haft (denna) annonsen ute mer än sen i Söndags.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Jag tror nog att pistolas & Kristoffer m fl
har rätt i att du bör få mellan 70-80000 för den. Visst håller
jag med om att den ser ut att vara i bra skick men när till och
med e-46 börjar bli till åren så tror jag tyvärr inte det är så lätt att få ut så mycket för en nästan 10 år gammal e-36'a även du kanske tycker den är värd det. Däremot så KANSKE du kan ha flyt och få runt 85-90 för den om du tar dig tid. Dessutom tror jag att
rött skinn kan få en del folk att backa, exempelvis skulle jag nog inte köpa en bil med det. Antar också att den inte är svenksåld
vilket försvårar det ytterligare att få ut så mycket. Jag sålde min svensksålda nästan fullutrustade 320 coupé -93 för ett år sen för
67'000 när 99% av alla bud jag fick låg mellan 45-60000 (Hade satt ut den för 73000 . Så visst finns chansen att du får nästan vad du vill ha för den men det kan ju ta ett par månader som det gjorde för mig...... Lycka till i alla fall!!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det denna?
Länk

Det som i mina ögon gör den lite trögsåld:
* privatimport, som gör att en hel del kunder blir misstänksamma
* gräslig porr-röd inredning
* däck av tveksamt fabrikat
* vinge, tonade rutor, breda (icke BMW-original) fälgar,rödmålade bromsok och annan styling skrämmer nog iväg fler spekulanter än vad det attraherar. Man får intrycket av att det är en gasglad yngling som har haft bilen och då drar många slutsatsen att bilen är sliten därefter
* även om mätarställningen kanske är ärlig, blir många misstänksamma över att bilen bara har rullat ca 1000 mil om året och samtidigt är en importbil (varningsklockan "mätarfusk" ringer hos många!)
* lyktspolare verkar saknas
* saknas även sätesvärme?
* sämsta möjliga årstid att sälja bilen
* bilen är nio år gammal!!!

Det som talar för bilen:
* det som framgår av bilderna tyder på att bilen är i bra skick, iofs är det svårt att göra en korrekt bedömning av skicket genom bara bilder.
* ganska välutrustad

Med tanke på att tidiga (98) E46:or börjar ramla ner till 100´-strecket (iofs 318i, men ändå), gör att jag inte tror att det blir lätt att få ut mer än 80 000kr, kanske kan det bli svårt att få ut så mycket...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
BMW fälgar? Det ser ut som AC Schnizer (eller sådana kopior) i mina ögon. Dessutom lockar nog inte det röda skinner alltför många, men i övrigt är det låga mil och säkert bra skick på bilen.
Jag tror ändå du får krypa ner till runt 80k om du vill bli av med den innan våren.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
CanDa:
Posta gärna resultatet av försäljningen här när (om) du sålt den!

/Andreas
Visa användare
13
CanDa
Bmw 328i coupe -95
TAck alla som har svarat! Till dig johan B vill jág bara säga, att det e BMW orginal fälgar.. sen e inte bromsoken röd, utan den har ståt ett tag i garage så det har kommit lite rost på dom, det försviner direkt man bromas igen! Sen Vinge E M3 (äkta vinge) Sen Däcken har jag inte så mycke kunskap i, vet inte hur kända dom e har ioffs inte hört talas om Star Performance innan! Men tack alla för era svar=) har fått en spekulant nu som ska kolla på den i helgen, kanske gör typ 95000:- för den..

//CanDa
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om det är fälgarna på bilden (som jag länkade till), är det INTE BMW originalfälgar!
Verkar snarare vara någon form av AC-Scnitzerkopior, precis som Flåklypa skrev.

Bromsoken verkar vara rödmålade enligt bild nr 1 och 3!
Jag menar inte att skivorna är röda utan själva bromsoken (dvs de som trycker på bromsklossarna)!

En sak till som i mina ögon kan göra den lite svårsåld, är att den bara har funnits i sverige i lite drygt ett år.

Hittar man rätt köpare som är ute efter just de sakerna som din bil har, kan det vara möjligt att få ut lite mer.
Hoppas att du får ut vad du vill för bilen, men jag är tyvärr lite tveksam till 100´!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Vad är det för bakstötfångare? Ser inte ut som M3.

Jag tycker det är kanonbra att du vill ha 100kkr för den och inte tänker pruta så mycket. Själv tänker jag nog sälja min till våren och jag släpper den för under 70kkr (även om jag kommer försöka få 70 för den).
Visa användare
13
CanDa
Bmw 328i coupe -95
Johan B.. Ahh okey! hmm trodde fan det va orginal fälgar, BMW alltså. enlig köpare där jag köpte den så va det Orginal, men men.. Tycker ioffs att dom e snyggare än Snitcher eftersom dessa börjar en bit in i fälgen! dom kostade iallafall över 20000:- utan däck. (enligt säljaren) Har en som ska kolla på den i helgen nu så får se hur det går, kan gå ner lite om det behövs, men inga monster summor precis..

//CanDa
Jag sålde min 328 coupe ´96 i höstas för strax under 80´. Hade kanske kunnat få lite till om jag hade väntat på rätt köpare men jag hade redan annonserat den någon månad och ville bli av med den. Min bil hade full M3 optik, var individual, mycket utrustning, bara halvskinn dock, digitala kliman, 97:ans frontplåt o.s.v.

Vill du bli av med din bil hyfsat snabbt så får du nog räkna med 70´-80´ men visst kan du ha tur och hitta någon som betalar mer.

Är det verkligen 97:ans front, tycker njurarna ser smala ut, samma sak med fronten är det en M3 front eller en M-front? Ser lite dåligt på bilden framifrån. Bakspoilern är inte M3. Om fälgarna är Schnitzer kopior så kostar de definitiv inte 20´ utan däck, kanske hälften.
Visa användare
13
CanDa
Bmw 328i coupe -95
OKey! men jag får se hur långt ner jag kan gå! det e ju nåra månader till sommaren så jag har lite tid på mig.. Det e 97ans M3-front, har en polare som har en å dom e lika. Vingen e då från M3a, har sett flera m3or med exakt den vinge jag har. Fälgarna e inte schnitzer kopior! nån annan model. hade en polare som hade Snitcher, å nära ser man att det e ganska stor skillnad ändå!! dom har mycke bredare fälgkant innan fälgen början mm.

//CanDa
Det T.P menar är nog frontplåten, den är "pre" 1997. Däremot kan nog M3-fronten vara från -97, men har den ändrats något utseedemässigt sen den först såg dagens ljus kring 1993?

Typ dina fälgar?:
Länk

/Erik
Visa användare
13
CanDa
Bmw 328i coupe -95
Den har jag ingen aning om =) Vingen å sånt e nog dittsatt efter mm, annars vet jag inte.. har inte satt mig in så jag vet allt=/ Hmm ja dom där fälgarna va ju ganska lika=)

//CanDa
Du vet väl om att M3:orna inte har någon vinge (förutom M3 GT, men den har väl inget bromsljus?), med 97:ans front brukar man men att man har de faceliftade njurarna. Har din framspoiler ett nät i mitten eller är där ribbor? Fälgarna kostar ca 2000kr/st nya.

Inte för att vara elak men när man ser en annons med så många uppenbara felaktigheter så blir man kanske lite tveksam vilket inte gör att man blir köpsugnare direkt. Åtminstonde jag tänker, att om man inte har koll på så här enkla detaljer har man då koll på om serviceoken är fejk eller inte, har han koll på bilen rent maskinellt o.s.v.. Kan du inte editera annonsen?
Kollar man här Länk så tycker inte jag att det ser ut som en M3-front, men bilden är inte helt 100, någon annan som kan se?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.