|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker på sista tiden att M forumet har försämrats väldigt mycket och då tänker jag inte på autopower's crew (som gör ett strålande jobb) utan mer på att det dyker upp tex 2-3 nya M3 E36 frågor i månaden och alla frågar samma sak. Som jag har förstått det så frågar man vad en tex m3 lr alpina kan tänkas va värd lr försäkrings kostnaden är i försäkring och värderins forumet precis som man frågar vilket chip eller åka fort delar man ska välja eller har erfarenhet av. Som det är nu så tycker ialla fal jag att M forumet har blivit väldigt rörigt då det postas lite hur som helst och allt handlar om M modellerna,alpina,chnitzer osv när en hel del av frågorna hör hemma på andra delar av forumet och man hittar samma frågor om samma bil på flera ställen. Ialla fall jag skulle vilja att vi tänker till och försöker skriva i rätt del, fel kan alla göra och inte minst jag själv har gjort det ett x antal gånger. Något som har sagts 100 gånger innan och tål att sägas 100 gånger till är: Sök först och skriv sedan! Någon som tycker något liknande eller är det bara jag som tycker det så här? MVH Martin | |
|
lite fel precis som man frågar vilket chip eller åka fort delar man ska välja eller har erfarenhet av "i trimnings forumet" |
|
|
Jag håller med dig. Det kan skärpas till många nivåer. Några exempel frå de trådar som ligger överst: - Frågor/diskussioner om kupéfläkten på en M5 E34 tar man i forumet för 5-serien - Försäkringskostnader för en M3 tas i Försäkrings-forumet - Chip till M3 3.0 tas upp i Trimnings-forumet - Inbrott/skadegörelse på sin M3:a borde passa bättre i "Samtliga modeller" /Andreas |
|
|
hhhhhhmmmmmmmm om man frågar om kupe fläkt på en bmw m5 så ska man väl för .......fråga på detta forum om de nu handlar om en bmw m5............. Men därimot så håller jag med om att de handlar otroligt mycket om trim så som avgasystem chip mm mm som inte hör hemma här..................... mak |
|
| mak: På vilket sätt skiljer sig m5ans kupéfläkt mot övriga 5serien? | |
|
vet ej om de är bara motorn som skijer sig e34 m5 tex 525 e34 MEN SKULLE MAN INTE HÅLLA SIG TILL RÄTT FORUM......... mak |
|
|
Hela diskussionen bygger på att för att diskutera försäkringar (oavsett modell) så gör man det i försäkrings/värderingsforumet. Ska man skriva ett inlägg om hur man får rent läderklädseln på sin M5a så gör man detta under bilvårdsforumet. Kupéfläkten är samma i alla e34or och bör därför postas under 5-serie forumet. Detta för att hålla forumen så "rena" som möjligt. Håller helt med MNS_M3 på alla punkter. |
|
|
Skulle vilja säga att jag delvis håller men oxå att M-modellerna är såpass "ovanliga" mot exempelvis 525 eller nått att det känns mer rätt o dra in en fråga om dessa på M forumet än på dom övriga... Tycker oxå at man har fått mycke bättre respons på M forumet än på dom övriga.... Min åsikt... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Om man inte är säker på om delen är gemensam med bilar med lägre motoralternativ eller inte, vart ska man skriva då? Tycker kupéfläkten var ett dåligt exempel. Men visst skulle många behöva tänka före de väljer forum... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Jag vet med mig själv nu när ni säger att att jag missar det ibland....tänker liksom bara på M3 forumet och då skriver jag där..Tycker ni på M-forumet är jävligt duktiga också då man får snabba svar och bra svar..har hjälp mig mycket.... Men ska skärpa mig....i o för sig så stör det inte mig om nån skriver fel...men givetvis ska de olika forumen innehålla de ämnen de är ämnade för.. ///M3 |
|
|
Håller med M3_LOVER om det går liksom inte in på dom andra forumen alls... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.