AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
849

Pipande ljud i bagaget

Tog en sväng med vagnen i kväll och när jag stannat för att kasta lite skräp i en container så upptäckte jag att om jag har bilen på tomgång och öppnar bagaget så låter det något i stil med morse-kod.
Nu fattar jag ju att det inte är morse-kod men det var den bästa liknelsen jag kunde komma på. Ett pipande ljud.

Nån som vet vad det är för något?
kan det vara bränslepumpen du hör?
Jag hör min pump tjuta och låta lite ibland.
Nej, det är ett digitalt ljud.
Låter som att det kommer från hatthyllan på höger sida.
Men jag hör det bara från bagaget så det kan inte ha med stereo eller högtalare att göra heller.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
..måste bara kolla efter som jag såg att du haft strul med PDC:n: Det är inte så att du står i vägen för PDC-sensorerna och att det är den som låter?

Min polare har nämligen gjort exakt det.. Stod och packade in prylar i bagaget och undrade vad tusan det var som pep...

// CLiFF
Nja, jag tror inte det i alla fall.
Det är ett oregelbundet pipande. Inte en fast signal. Skulle vilja likan det vid morsekod då det är den bästa liknelse jag kan komma på.

Har fortfarande PDC-problem men jag tror att det är för att det finns en liten skada på ena "ögat"

Hur som helst så hörs detta pipande även om jag ställer mig brevid bilen. Och innuti låter som sagt inget. Inget PDC utslag heller förrän jag lägger i backen.
Svärd
Varnar inte färddatorn för att bakluckan e öppen?? Min gör det iallafall. Men det är ju bara ett pling och ett medelande i displayen. Kanske kan vara glapp i kontakten som gör att bilen tror att luckan öppnas och stängs och därmed piper oregelbundet. Be nån kolla displayen om det står nått där när det piper! Men då ska det ju höras in i bilen också.

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.