AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
985

Passagerar-airbag standard i E36?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hej!
Funderar på att köpa en E36 323i Touring alt. 328i Touring. Eftersom vi har en liten dotter som vi vill ha i framsätet så vill jag ha en bil utan passagerar-airbag och undrar nu om detta var tillval eller standard i dessa modeller år -95 till -98?
Ni som kör dessa bilar, hur räcker bagaget för en barnvagn av typ duo-vagn? Vi är bara tre (än så länge) och jag tror en E36 Touring räcker gott och väl till oss istället för min 525i.

Hälsningar David.

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Passagerar-airbag var standard i Tyskland från starten men var tillval i Sverige dock vet jag inte hur länge kanske hela tiden.

Mvh Stephan
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Finns det några kännetecken för passagerarairbag förutom att det sitter en orange varningslapp i handskfackets lucka? Gäller en 325 -93...

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
åker iförsig en svensksåld 325:a. Borde hur som helst inte vara mer utrustning som standard i 323:orna än 325:orna. Min har iallfall endast airbag på förarplatsen!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
passagerar airbag blev standard i E36 -97.
Är rätt säker...
Jag har inte passagerarairbag på min svensksålda E36 98 så det var nog aldrig standard.

Nisse undrade om det finns några kännetecken för passagerarairbag. - Om det är airbag så finns inte den urgröpning som annars finns i panelens överdel. Antagligen för att man inte ska kunna lägga något där som kan hamna mellan airbagen och passageraren vid en smäll.
stefannorr
Hade det inte på min sv sålda 97 heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.