|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en E36 323i Touring alt. 328i Touring. Eftersom vi har en liten dotter som vi vill ha i framsätet så vill jag ha en bil utan passagerar-airbag och undrar nu om detta var tillval eller standard i dessa modeller år -95 till -98? Ni som kör dessa bilar, hur räcker bagaget för en barnvagn av typ duo-vagn? Vi är bara tre (än så länge) och jag tror en E36 Touring räcker gott och väl till oss istället för min 525i. Hälsningar David. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk | |
|
Passagerar-airbag var standard i Tyskland från starten men var tillval i Sverige dock vet jag inte hur länge kanske hela tiden. Mvh Stephan |
|
|
Finns det några kännetecken för passagerarairbag förutom att det sitter en orange varningslapp i handskfackets lucka? Gäller en 325 -93... |
|
|
åker iförsig en svensksåld 325:a. Borde hur som helst inte vara mer utrustning som standard i 323:orna än 325:orna. Min har iallfall endast airbag på förarplatsen! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
passagerar airbag blev standard i E36 -97. Är rätt säker... |
|
|
Jag har inte passagerarairbag på min svensksålda E36 98 så det var nog aldrig standard. Nisse undrade om det finns några kännetecken för passagerarairbag. - Om det är airbag så finns inte den urgröpning som annars finns i panelens överdel. Antagligen för att man inte ska kunna lägga något där som kan hamna mellan airbagen och passageraren vid en smäll. |
|
stefannorr |
Hade det inte på min sv sålda 97 heller. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.