AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.965

Tyskland -> fortkörning Autobahn

Sida 3 av 3
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Jag bilar till Croatien snart 10 år i rad senaste 7 med bmw bilar. Har hålit mig vid 140 (lugna streckor) 160 oftast då jag är utvilad emmelan varje rastplats och har flera gånger blivit omkörd ut av tyska snutar i farter 160-180 kmh men dock alldrig stoppad ut av de faktist. Jag reser oftast då det är ful säsong (industrie semester) Det är trafik Olyckor som tar tid att köra förbi + att man kanske har otur att se saker som får en att tvivla på att köra så fort ibland :(
Har väntat i 40 km lång kö pga svår trafik olycka. Det rörde sig knappast 1 meter i timme och kärringar solade på motorhuvenna barn spelade fotboll vi kanterna och man kunde se den enorma kön sträcker sig 3-4 berger framåt ruggit alltså

G-Nig
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Jag tror faktist om att det gäller betalning på plats oavset vem det handlar om Tysken samma som Svensken

G-Nig
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Jag fick ett brev från Tyska polisen häromdagen, det står bara hur fort jag kört och vart kameran satt, ingenting om hur mkt böterna är, och allt står dessutom på tyska så jag vet inte riktigt vad dom menar med brevet, på baksidan finns det plats att fylla i namn och adress mm, är det nån som fått nåt liknande brev från Tyska polisen?

mvh
Kent
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Shopkeeper>

Låter märkligt, jag blev fotad för två år sedan men hörde aldrig något från tyska polisen. De måste ju ha kommat med svenska bilregistret för att få din adress. Kan du inte lägga ut brevet på nätet så man kan se vad dom skriver?
Kent: intressant, hur lång tid från fototillfället till brev i lådan??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Lite mer info..

Det var i början på Februari, vi hade en hyrbil så dom fick fram via AVIS vem som hyrt bilen vid det tillfället, brevet kom i förra veckan men jag fick en förvarning från AVIS för ett par veckor sen, dom hade debiterat 11 Euro på mitt Eurocard för att dom hade lämnat ut uppgifter till polisen vem som hyrt bilen stod det...

Det hade gått alldeles för fort dessutom, 49 km över tillåten hastighet, i en nedförsbacke på Autobahn så var det hastighetsbergänsat till 80 km vilket vi inte såg, (det var dock inte jag som körde vid tillfället).

mvh
Kent
Betala dina egna judaspengar för att bli angiven... tack för det Avis...

Var det i Kassel trakten tro där jag lyckades få det att blixtra på väg från Frankrike i början på feb??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Jo man blir ju lite Avis på dom som slipper betala :))

Det var mellan Kaiserslautern och Mannheim...

mvh
Kent
"Update: Kamrat Daniel ( nick: Dj Power) träffade der poliezi här om dagen mellan Lübeck och Hamburg , viedofilmad från en grön golf IV under ca 8 km snittandes 133 km/h på 100 sträcka 68 EUR fattigare och dom tog VISA kort vid vägkanten...

Bekräftar väl vad jag sa tidigare: respektera 100 och 120 skyltarna..."

Haha, kul. Var det en Golf VR6? Den rejsade jag mot med en Alpina B6 3,5 och vinkade hej då i 240 km/h. Inte så kul då man blev stoppad av en Polizeibuss längre fram och det visade sig att dom var poliser. Blev också filmad men vile inte se det. Skule vara intressant att få tag på den där filmen någon gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.