AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.093

Hårdare bussningar till chassiet, e21 323i?

PSRacing
Håller på att renovera fram och bakvagn på min kära e21:a. Det enda som e kvar e dom rackarns bussningarna som sitter lite här och där. Onekligen bra att ha om allt ska funka...:-)

Har sökt med ljus och lykta efter dessa men inte fått napp så ni här på sidan är mitt sista hopp. E det möjligen någon som har tips på var jag kan finna dessa??

Söker ju så klart efter den hårdare varianten inte orginal...

Med vänliga hälsningar //Patrick
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Länk har lite...men kostar mkt.
annars så har superflex en heldel Länk uk återförsäljare som jag tycker har hyffsade priser Länk svensk återförsäljare Länk dom här borde oxå kunna fixa fram saker eller hänvisa vart man hittar bra bussningar Länk

Öppna bussninga kan man fylla med rutlim och baka...och därmed få en hårdare bussning. eller så här Länk om du kastar iväg ett mail till Lars-Åke så brättar han säkert var han har köpte flytande urethane.

/Pelle
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Scilentblocken till E21 är inte lätt att få tag på i Poly. Det finns dock 2 hårdheter på original scilentblock i gummi. Jag köpte de hårdare och fyllde dem med rutlim. Jag gjorde en hel del annat samtidigt, så det är svårt att säga vilken skillnad det blev. Men bryggan fladdrar iaf inte omkring och komforten (ljudmässigt) är oförändrad.

Har lite bilder på hur jag byggde om bakvagnen här: Länk

If you can´t drift it - ditch it!
PSRacing
Tack allesammans för tipsen!

Pelle Persson: För sjutton vi e ju nästan grannar.....Hässleholm - Perstorp!!!

Spiidfriik: Just e21:a du har...din far verkar ju var en hejare på svetsen...nåt jag tyvärr inte e!

Har tagit lite bilder på min renovering av e21:an kommer upp inom sinom tid på min hemsida....

Tack än en gång!

MVH Patrick

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.