|
|
|
|---|---|
Seabass |
Har nu försökt använda sökfunktionen utan resultat... Därför frågar jag här. Hur mycket, cirka, betalar ni för era importerade M3 E46? Vad kan min försäkring tros hamna på? Man, 49år, mer än 20 skadefria år, körkort sen -73, radhus, eget garage, boendes i Stockholms förort, tyvärr... Skriv gärna ner era exempel tack. EvoVI såld. Jagar nu M3 e46. |
|
Seabass: DEt är ingen skillnad på prmie om den är importerad eller svensksåld. Det som skiljer är förstås om du har vagnsskadegaranti eller inte. Ett prisexempel. Man, 35, Sthlms innerstad, 15 skadefria (typ) 13500 i helårspremie. Enskilt garage borde vara lite bättre jag hade flerbilsgarage och det blev inte billigare. Flyttade sedan ner till Malmö och det blev 6-700 spänn "billigare". Du måste ha märkta rutor (100 spänn eller gratis beroende på F-bolag), fälglås är ett bra tips, omkodat till svensk standard på larmaktivering + kontroll av nycklar (allt á 500-600 på BMW). |
|
Seabass |
Nehe jag trodde det var skillnad... Hajar iofs att vagnskadan skiljer. ca 13500kr... Fan jag betalade 9000 för Evon... Cool blue: Vad heter färgen på din gamla M3? Är den såld nu eller står den kvar på bilfirman? Gillar den. EvoVI såld. Jagar nu M3 e46. |
|
Topasblåmetallic. Den är såld till någon i Helsingborg. |
|
|
Intressant! Vilket bolag hade du CBM3C? Kompis hade Allianz och betalade ungefär samma som du för en importerad och med samma förutsättningar. Men när Allianz slutade med bilfösäkringar här i Sverige för drygt ett år sedan och han kollade runt på de andra bolagen så skulle de ha ca 3 gånger så mycket för motsvarande försäkring. Jag vet också att Länsförsäkringar i Sthlm tidigare har haft olika premier då de även skulle ha löjligt mycket betalt för min svensksålda och väldigt mycket mer för en importerad. Men detta var för ca 2 år sedan och har kanske ändrats idag. /RS2 |
|
| Jag hade Trygg Hansa, de hade bäst villkor och bemötande då jag kollade våren 2002, se även inledningen på min dagbok. | |
Seabass |
Hmm... Känns inte som jag blivit klokare. Får väl ringa runt då... EvoVI såld. Jagar nu M3 e46. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.