|
|
|
|---|---|
|
HAr fått konstigt fenomen i min 730 m V-8. Börjadde med att den började gå ryckigt o bludrigt vid tomgång. Bytte stift men tji fick jag. Den gick lite bättre men det är ingen ork i den.... Sen började den plötsligt röyka ordentligt vid start..mest blått tycker jag. Va kan detta va? O olje nivån sjönk snabbt i motor också... | |
|
kolvringarna har gått antagligen bara till o byta annars kan det hända att motor inte riktigt vill lira sen kan det hända att topplockspackningen ger efter när det går riktigt långt o då är din motor ganska kaputt o dyr o laga så mitt personliga och helt verkstadsrätta råd är att byta kolvringar enligt din förklaring. det med orken är att trycket går förbi kolvringen och ut i vevhusventilationen så den ska göras ren och byta filter på om sådant finns monterat. du kan köra med bilen men det är inte att rekomendera bärga till verkstad är det råd jag ger, anledningen är att om du kör med bilen så kan det vara som så att kolvringen kommer snett och repar cylindern kraftig så för att vara på säkra sidan bärga till verkstad och byt alla kolvringar på alla åtta kolvar eventuellt även alla kolvar inte bara enstaka kolv för det ger en lätt ojämn gång. |
|
|
kolla membranet i bakant av insuget. åker hellre cadillac |
|
|
Hej. Låter som om ditt membran har gett sig, rätt vanligt på dessa tidiga V-åttor. Sök inlägg om membran på 5 & 7 serie forumet så får Du läsning i många timmar. Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.