|
|
|
|---|---|
| Har monterat nya fjädrar fram på min 528 e39 jag tog tog bort oken och nu skakar det ordentligt i framvagnen så fort jag rör bromsen. Någon som har ett tips? | |
| skeva skivor eller så är det oken som e lattjo du smorde dom ordentligt vid montering eller? | |
|
demontera och montera igen plus en smörjning borde göra susen.. -=Brings Me Women=- |
|
|
det är smort men jag gjorde ej rent skivorna bilen har stått 3 veckor. är det vanligt att fjädrarna inte har samma diameter utan är bredare mitt på? vad händer vid 100 km om fjädern går av ner över fjäderbenet och in i hjulet |
|
|
Fjädrarna vet jag inget om. Men eftersom bilen stod stilla efter du smorde så kan det vara så att det börjat kärva igen... det är bara till att ta loss å smörja igen. rengör skivan med sprit så att du får bort allt fett/olja. Spolarvätska går också bra att göra rent med. -=Brings Me Women=- |
|
| ok skall testa i morgon. | |
| Fjädern bredare mitt på? Vad köpte du för fjädrar? När du demonterade fjäderbenet fram, tog du bort bromsskivan? När du sedan satte tillbaka den, gjorde du rent hjulnavet där bromsskivan ska sitta? Annars kan det samlas mycket skit där, som orsakar vibrationer. | |
| Det var orginalfjädrarna som gick av, nej jag tog bara bort oket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.