|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en fråga som jag behöver ha svar på rätt kvickt. Det är såhär att jag skall försöka ta mig ner till Tyskland i helgen och kolla på en bil som verkar mycket intressant. Nu är det så att jag inte tänker köra bilen hem i helgen även om jag bestämmer mig för att köpa den, utan jag skall istället beställa hem den med Euro Transport. Fråga är nu: Hur gör man upp själva affären (betalningen/ägarbytet)? Skall jag betala bilen i förskott när jag är nere och kollar på den? Vilka garantier har jag i så fall att handlaren inte blåser mig? Skall jag lita på att han inte skickar med en gammal Open Ascona när transporten kommer ner, eller informerar jag EuroTransport mer i detalj vad det är för objekt så att de ser till att rätt bil kommer med hem? En annan närbesläktad fråga: Exakt vad skall jag få med när jag köper bilen? Fyller jag i några ägarbytespapper liknande de vi har här i Sverige eller räcker det att byta mina pengar mot bilens "fahrzeugbrief"? Räcker enbart det för att bevisa att jag köpt bilen? Mycket frågor, men alla behöver besvaras snarast så jag inte får några problem. Jag har aldrig importerat själv och kan inte prata någon tyska av värde. Handlaren jag fått tag på kan dock engelska dugligt (och svarar villigt på e-mail!), så jag ser inte att det skall bli några större problem. | |
| La precis märke till att min rubrik var lite i vagaste laget... Hoppas moderatorerna har överseende med det! | |
| Intressant fråga eftersom jag funderar på att göra på samma sätt och i så fall är jag j*****t intresserad av att verkligen få hem samma bil som jag betalt för. | |
KLINGAN |
Kolla importguidenpå denna sida. Den är jag grymt tacksam för. Jag följde den och kom hem med en grymt fin bil! |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! bättre sent än aldrig.... När du beställer transport med Eurotransport skriver du i bilmodell och chassinummer. Om det inte stämmer vid avhämtning ringer säkerligen Eurotransport till dig och berättar detta. Tänk på att de är proffs, det här är det enda de gör! Sedan kan ju fortfarande en bedragare till biförsäljare vägra lämna bilen till Eurotransport.... mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.