|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om det är samma block med och utan vanos?? Eller vad det kostar att sätta i ett nytt cylinderfoder? Behöver ett nytt block om nån har ett så mejla mig... Turbo Power | |
|
Ingen som vet om det är samma block?? Turbo Power |
|
|
Är rätt säker på att det e samma block.. Va jag vet så är det bara stakar och kolvar som skiljer.. BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
| Det är "samma". Finns två olika block, ett med extra bulthål brevid mellan ramlager och trågbultarna. Verkar lite slumpartat vilka som har vilket block. | |
|
Samt att kamkedjespännarna ser lite olika ut,men de är bara att köpa till blockets årsmodell. |
|
|
Tack för svaren... passar båda modellerna av blocken ihop med 92ans topp? Är det olje kylda kolvar på alla m50? |
|
|
Ja det ska passa! Å ja det är olje sprut på alla M50 BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Va bra, då ä de bara leta nytt block. Köpte en motor och den som skulle va duktig och bora dän frostpluggen för att sätta i motorvärmara, hade borrat rätt in igenom loppet=( Blev ganska förvånad när jag såg dä!! synd för blocket va jävligt fint i övrigt. Turbo Power |
|
|
glömde skriva att dom satt i en m6 skruv i hålet å kört med motorn. inte så undligt att den hade tagit olja. Turbo Power |
|
|
Alla sätt är bra...men vete tusan om man kan rekomendera den lösningen*s* Psssst jag har ett jätte fint block liggandes ;-) /Pelle |
|
|
Hej Fredde, jag har en M50 block liggande, en fran 97 (aluminium), tillsammans med vev'n och stakarna..... kolvarna har jag tagit :D det enda problemet ar att det ar i Warszawa :( men skall forsoka skicka den till Sverige :) en av mina vanner aker snart, skall se till om han tar den med sig.... Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.