AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
834

Reparera fjäderben på E30

Fi
6
Figge_d
325i Cab (E30)-87
Jag har en E30 325 cabrio -87 där fjäderfästena på fjäderbenen börjat rosta. Jag vet att det fanns lösa fjäderskålar att köpa som man kunde svetsa på. Vet ngn var man kan få tag i sådana?

Ai
3
Airirkr
318i -85
Dom här har, dock var de till E28 eller E21 kommer inte ihåg.
Dom passade men inte klockrent, tog av fästena ovanför orginals-svetsen och "byggde" med det blev hyggligt.
Besiktnigen sa inget ialla fall. :)

Haga Karosseridelar
Karlavagnsg. 7, 417 56 GÖTEBORG
031-779 09 61 Fax 031-779 09 31
ormen
skulle satsa å att leta upp rostfria från en importbil på nån skrot istället. Det är rätt svårt att få dit nya skålar utan fixtur så att de hamnar i exakt rätt läge..... på min förra e30, som var nyimporerad, var de som nya, bara att göra rent o lacka
svintoleffe
På 323 jag körde så fick jag lagade jag rosthålet i fjäderbenet, men bes teknikern slog upp det igen.
Då lessnade jag åkte hem och tog Till ett rejält grovt platjärn som jag svetsade och värmde på plats.
Sen åkte jag in och hade sån tur så jag fick samma kille han flinade åt mig , så såg man hur han tog i med hammaren och slog i, men denna gången gick han på en nit. Det lät klang i hela lokaen nu var d5te min tur att flina.

Så kan du laga så laga., för man kan få problem att få fjäderfästerna att bli likadana på båda sidorna.

NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER

MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.