|
|
|
|---|---|
Nitte |
Skulle vilja reda ut detta för mig själv här genom att få råd av er experter på forumet. Nu när jag har bestämt mig för att köpa Z4:an nästa vår så skulle jag vilja ha ett exempel förklarat här. Säg att jag vill ha en 3.0 som går på runt 400 000 pris under vinterhalvåret, vad kostar den vid säg april då när man vill köpa den? någon som kan uppskatta vad skillnaderna brukar ligga på? Jag har ju nämligen TT caben kvar och den säljer jag ju inte under vinterhalvåret av just nämnda anledning, dvs. prisskillnaden vinter/sommar. Man har ju en liten knepig sits där då man själv har en cab som måste säljas under våren för att få ut max möjliga medans då blir tvingad att köpa Z4an på våren och samtidigt lägga ut mer i pris. ja dessa jävla bilaffärer :-) |
|
Sälj TT:n på vintern.. De som köper cab är inte så dumma så de köper den på våren (undantag finns ju) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Jag tycker mig inte märka särskilt stor skillnad på Z3'an mellan vinter och sommarpris, 10- 20.000 max. Fast det är klart, går du till en handlare en svinkall December dag är det säkert prutläge på en cab. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
det är lägsta priser på hösten utan tvekan. på vintern finns nästan inga cabbar till salu, samma måste även gälla Audi. Vår är efterfrågan störst så även om det finns många objekt till salu så uppvägs det av den stora efterfrågan . Med andra ord: Vår-Sommar-Vinter är priser lite högre än på hösten. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
David Hermansson |
Jag tror inte det någon direkt pris skillnad på feb eller april. Men Väntar man för länge då kan det vara svårt att hinna få bilen innan våran korta sommar är SLUT. Hör med BMW handlarn hur lång är leverans tiden på en Z4. Mercedes åker man, Bmw kör man! |
|
Enl mina erfarenheter iaf är det inte årstiden i sig som styr priserna, utan hur länge säljaren har försökt bli av med sin bil utan framgång... Detta medför att de två bästa tidpunkterna att göra en bra affär (faktiskt) är i Augusti och Februari! __ BMW CS #5221 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.