|
|
|
|---|---|
| Jag skall nu sälja min BMW. trevligt skick, men det bryr sig inte bilhandlarna om, om den är import. Vet inte hur det är med Privatpersoner dock. Snart e jag berädd att gå ner i pris så pass mycket att jag kan sälja den, Jag har en ny bil på G nämligen och vill gärna få min bil såld. Bergriper det inte. Vissa handlare vill inte ens köpa dem och vissa bryr sig faktist inte. Suck... Vad skall man sätta på för pris på min bil tro för att den skall kunna bli såld? Bilen har gått 18500 mil snart. Jag är inte den som inte är intresserad av att duskutera ett pris, men vad skall man göra? | |
|
Det är väl bilhandlarnas sätt att "straffa"privat import,det man tjänar på att inhandla bilen förlorar man sen när man ska sälja den vidare.Lite fånigt faktiskt,att dom inte ens vill ha med import att göra,men själva drar dom sej inte för nåt när det gäller affärer. ///Johan |
|
| Släng ut en annons här på sidan eller på blocket.se ? annonsdirekt.com är också ett bra alternativ. Lovar att du får sålt den till slut. Allt går att sälja till rätt pris liksom allt går att köpa för rätt pris. | |
|
men förklara för bilhandlarn att alla bilar utom volvo och saab är import fast med mer eller mindre mellanhänder spelar väl för fan ingen roll |
|
|
Skygazer: Det är ju en fin bil, du får den säkert såld! Du borde få uppåt 100 KSEK för den 'privat' tycker jag... Diskuterade nyss en motsvarande med BMW återförsäljare i norra sverige och de tyckte 100 KSEK var riktigt billigt! Du får säkert motsvarande i inbyte om du bara hittar en vettig handlare. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito 100,000 hehe, jadu, då bor jag bra fel. Det jag får i inbyte här i skåne är bra bit under 100,000 ...då menar jag bra bit under. Otroligt nog så har jag fått sämst betalt på BMW och bäst på Lexus...jäkla märkligt. På BMW så var de osäkra på om de ville ha med import att göra och på Lexus så reagerade de inte att det var import. Men har varit hos andra bilhandlare oxå. Vissa får man okej, andra e skandal. Hade gärna sålt den privat till ett bra pris. Ett pris som skulle då ligga mellan handlarens och privat... |
|
|
Det är bara att tacka o säga upp bekantskapen med den handlare som klagar på import!! BMW här i Sundsvall tar in alla bilar för en grundlig genomgång och ger samma bud import som sv. såld. Skicket och historiken avgör allt. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| jadu...jag köper ju gänra import eftersom jag vet att skicket är bra, speciellt undertill. Och att fjädringen är i fint skick. Sedan är det ju alltid mycket "godis" i bilen så det knakar om det. Har hört många gånger. "fanken vad du har många knappar i din bil" hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.