|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på att sälja min bil, men inte en kotte har hört av sig. Har jag satt ut fel pris, är bilen kall eller vad är det frågan om?? Detta är min annons. Länk Vad tycker ni är rätt pris för bilen? Enligt folk så är det en utav dom finaste E39 som finns till salu... Schnelle fart, Härliche fart. | |
|
Beg. marknaden är ganska kall vad du än har för bil att erbjuda idag om det inte är ett jätte-klipp. Det enda som går att sälja fort är 4x4 bilar. Ta det lugnt så får du den säkert såld. Inget fel på priset heller :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Började bli lite orolig då jag haft annons i dagstidningen, autopower och blocket 2ggr, blåbörsen etc och endast 2 pers har hört av sig sen i mitten på Januari. Såg att du behöver tidig E39 =) Ska vi byta, hehe... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Nja, det är nog redan fixat :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Priset är för högt, svårare (eller enklare) än så är det tyvärr inte. Att bilen saknar skinn och har "lilla" motorn är inte heller ett plus. En idag svårsåld bil, tyvärr. Inom en snar framtiden kommer köparna även att kräva navi på en bil av denna typ. | |
|
acey: du har nog rätt om att standarden kommer att kräva Navi snart, men jag har inte fattat varför egentligen. Hur många behöver egentligen navi? Det är mest en cool pryl bara.... fast det räcker ju iofs långt :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
tippar på att du får släppa den för max 80', och då gör köparn inte en speciellt bra affär ändå. 523 och 528 är ju det dom flesta letar efter. |
|
|
erito: jag vet inte, det är bara grej att när man väl behöver den så är den ovärderlig. känns som många prylar börjat så, sen när man väl vant sig att ha navi så kan man inte tänka sig en bil utan. det var inte så längesen som de flesta bilar faktiskt inte hade AC eller ECC. nu är det helt otänktbart, tom på en Skoda eller Suzuki. desto mer elektronik och prylar desto bättre ;) mmmmmm idrive ;) |
|
|
Tror som tidigare talare att den är lite för dyr. De flesta föredra nog 523 och gärna nån årsmodell nyare. Den har dock inte gått speciellt långt. Det är nog psykologiskt rätt att annonsera den för under 100 KSEK. Men slutpriset blir nog inte mycket över 90 till slut tror jag. |
|
|
Instämmer med de som menar på att priset är i högsta laget. Tyvärr för dig, (och som tur är för mig) så ligger de tidiga E39:orna, SPECIELLT den mindre attraktiva 2,0:an lågt i pris. Din bil verkar välvårdad och ganska välutrustad, men jag tror det blir svårt att få ut över 80-85 000:- för den i slutändan. Lycka till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Det beror helt på skicket. En E39 för 80.000 är väldigt billigt. Förmodligen mycket svårt att hitta i Sverige för 80. Förutsatt att man vill ha en välskött, felfri och ärlig E39 med en hel del utrustning och mindre än 15000 mil på mätaren. Många glömmer att det ofta finns (minst!) ett skäl till att de billigaste exemplaren är billiga. Man borde inte gå allt för mycket efter dessa priser när man annonserar ut sin bil om man vet att den är felfri och i fint skick. Mig tog det flera månader att sälja förra bilen just på grund av att jag satte ett högt pris. Till slut ringde en köpare som verkligen värdesatte skicket och bilen bytte ägare. Tror att du kan få ca 95-100 för den om den är i riktigt fint skick och om du inväntar rätt köpare. /Carl ______ Länk |
|
|
Håller med två.åtta, uppåt 100' borde du få. Alltför få verkar värdesätta en bra och välvårdad bil framför en billig bil. Därför blir värderingar ibland väldigt sneda. De som gillar billiga bilar får gärna åka till handlare S. Kum och köpa den så får man ju se vem som är lurad. Och Ja ja ja ja ett högt pris behöver inte betyda bra bil :-) men... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Majoriteten av alla svenska bilköpare kollar i första hand på priset och i andra hand på skicket. Och det är egentligen inte så konstigt, man vill ju så gärna tro att man både kan ha kakan och äta den. Om man lägger in en fråga i värderingsforumet tar jag nästan för givet att man vill bli av med bilen inom en ganska kort tid, och baserar min värdering på det. Givetvis kan man få ut mer än jag uppskattar värdet till, om man verkligen ger sig tid och inväntar rätt köpare - så gör jag själv när jag ska sälja bil! Bara en liten kommentar om hur jag tänker när jag gör en värdering. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med erito! Håll ut och "ge" inte bort bilen. Hoppas rätt köpare som hellre köper en fin bil några slatar extra än tvärtom. Sitter i samma sitts.=) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Spridda meningar ser jag... Kan informera att jag blir bjuden långt över 80knix hos bilhandlare. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Hej. Var inne ett tag sen på att köpa mig en tidig E39:a samt med liten motor så 520 var vad jag kollade på. Men, de flesta låg runt 80-90k (som jag kollade på) och samma sak med 523 o 528. Självklart så hittar man inte så många när man söker på blocket tex eftersom dessa går nästan på en gång. Jag var i kontakt med två 520 ägare som skulle ha 70k (sv-såld) resp 68k för sina bilar. Nu tror jag inte att dessa var i samma skick som din, men ändå. Ser man en bil för ett lågt pris, så är det svårare att betala mer för en annan som det inte är stor skillnad på dessa. I ditt fall så har säkert många bilköpare sett annonser på 523 o 528 för samma summa eller under vilket psykologiskt sätter stopp för att köpa din bil, trots skicket och miltalet. Hittar du rätt köpare så kanske du kan få 85-90k för din bil, men för en prismedveten är denna nog värd max 80k. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Jag tror oxå att det är lite högt pris. Jag själv är ute efter e39 i prisklass runt 100´, och för mig skulle en 520 -96 gå bort direkt om den inte var väldigt utrustad, både in och utvändigt"nya m optiken tex". Det skulle krävas för att JAG ens skulle bli intresserad. 523-96 skulle eventuellt fungera om den var mkt fin samt bra utrustad, skinn ett måste. 528-96 skulle vara enklare att acceptera men måste fortfarande ha skinn och det "vanliga" det verkar dock inte vara ngn större prisskillnad på 528 och 523, så därför kräver man ju oxå mer för att tex bli intresserad av en 523. Jag tror att du kan få ut mellan 85-90k, och har du fått bra erbjudande av handlare så borde du ta det. Jag gjorde en miss när jag hade en 525e34 för ett antal år sedan jag blev bjuden 65k för bilen, men vägrade släppa den ville minst ha 75 för den så jag tänkte att då kan jag lika gärna åka ett år till. Året efter fick jag 35´för bilen.=/ |
|
|
Tycker det är för J*/)*)(& !! Tala om att vara undervärderad.. 85 000:- det är ju vad man begär för en Ford Mondeo från 98- hos märkeshandlarna.. Ok kanske inte helt relevant att jämföra Privat försäljning BMW med Märkes-handlare Ford, men ändå... Konstigt att inte alla kör BMW E39.. Det måste vara svårt att hitta mer bil för pengarna.. Mvh Jimmy |
|
|
Som Kalle skriver ovan så tror jag många här på forumet värderar efter att bilen skall bli såld på några dagar. Nästan alla värderingsfrågor pendlar fruktansvärt beroende på vem som svarar. En del kanske är intresserade av att göra ett klipp själva och värderar en intressant modell extra lågt? Tror vi får införa som regel att de som tillslut får 'facit' måste kasta in ett inlägg med vad slutsumman hamnade på :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
När du får "långt över 80" av handlaren är det väl i inbyte mot en dyrare bil, eller? För står inte riktigt problemet. Annonspris på 103 och nästan ingen hör av sig. Klart att priset måste sänkas eller annonsera vidare och hoppas på bättre tur, men samtidigt sjunker bilen i värde för varje månad som går. Lurar lite på e39 själv dom är klart prisvärda nu. Söker lite efter en 523 touring -97 eller -98. Räknar med att hitta en fin och ärlig bil för runt 110 KSEK. Och en sån anser jag vara värd minst 25KSEK mer än 520 -96. |
|
| Förstår inte hur man kan jämföra inbytespris mot annan oprutad bil hos en handlare kontra privatförsäljning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.