|
|
|
|---|---|
|
Har en M20b23 motor från -83 Vakuumklockan för tändförställningen har 2st uttag för slangar, det "yttre" uttagets slang går från insuget men det sitter ingen slang i det andra uttaget, det som sitter på baksidan av klockan närmast "fördelarlocket". Var skall denna slang sitta och vad gör den.?? Undrar även om någon vet hur det blir om man plockar bort tillsatsluftsliden och pluggar uttaget för insugsluften. Mvh Mange Fet Spis Racing Länk | |
|
Se bild av fördelar så kanske minnet klarnar hos någon om var slagarna skall gå... Det ena uttaget syns tydligt, det andra är tyvärr dolt bakom oljestickan... Länk Den ena slangen beskrivs i Haynesboken som "retard hose". /Mange Fet Spis Racing Länk |
|
mackan325 |
Retard = efterbliven, låter ju inte helt bra det där ;-) |
|
Hahaha :) Tänkte oxå att de va ett sabla namn... Fet Spis Racing Länk |
|
bmwracing |
På min M10 har jag oxå plockat bort den slangen (senförställningen) Den har eg med avgasreningen att göra men den behövs inte anser jag. Den sänker tändningen under vissa förhållanden för att ge renare avgaser. Om du tar bort tillsatsluftsliden lär motorn gå lite fett och lågt på tomgång när den är kall, men i övrigt spelar det ingen roll. (när motorn är varm är sliden stängd) |
|
Bra, precis de svaren jag ville ha :) Har du pluggat uttaget för "senförställningen"?? eller bara tagit bort slangen (kanske inte spelar ngn roll...) Tackar! Fet Spis Racing Länk |
|
bmwracing |
Uttaget har jag lämnat helt öppet på fördelaren, och pluggat på insuget. /Christer |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.