|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha gjort detta empiriskt så har jag dokumenterat lite och lagt upp för allmännt beskådande. Förenklande tips och tricks så här i efterhand emottages tacksamt så jag kan uppdatera sidorna. Hoppas iaf att det hjälper någon som står inför samma arbete. Demontering av front spoiler: Länk Demontering av grill: Länk Demontering av kylargaller: Länk | |
| När du ändå har monterat bort dom, kan du inte sälja dom till mig? :D | |
| Grillen och kylargallren ska jag ha kvar, fronten ska bytas efter närkontakt med en grävling. Nedre V8-läppen är dock hel tror jag om du är intresserad... | |
|
Det du kallar airbagkontakt är givaren till yttertempen. Lars |
|
| Verkar som det ser lite annorlunda ut på 540/530 (V8) jämfört med övriga modeller oavsett årsmodell? Det är främre kofångaren jag tänker på. På de bilar jag plockat bort kofångaren har jag endast behövt lossa 4 muttrar, 2 på vardera sida om reg-skylten. Sedan har man kunnat dra kofångaren rätt ut och sedan lägga ned den på golvet. För övrigt är montering/demontering lika som de andra modellerna. | |
|
Tack Lars! Åtgärdat. Letade i ETK:ns ritningar efter denna givare men hittade ingen - letade väl på fel ställe. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.