AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

M535i startade inte igår

Visa användare
33
tdpower
3.0/3.5Csi-72
320/2.5-88
524td-87
Jag har ett mycket konstigt fel på min 535-86. Jag körde in bilen på jobbet efter att den stått ute i snön igår, när jag senare skulle starta den så gick det bara att mala på starten utan ett tändande. Bilen fick stå kvar på jobbet. när jag kom till jobbet i morse så small den igång direkt. Detta fenomen har hänt en gång förut, men då så startade den efter ett tag. Vet någon? Är det möjligtvis fukt i någon kontakt eller vad kan det vara. Mycket tacksam för svar.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fukt i fördelaren?

Mvh
Kollade du om det var gnista? Om det var gnista, men inte bensin så kan det vara fukt i kablar till insprutningen (vid kontakten på motorn). Jag hade det felet på min e30 förut. Den dog ibland. Tog ett bra tag innan den startade, kunde ta flera dagar innan den gick igång. Så höll den på tills jag hittade felet, ärgade kontakter som nästan gått av. I samma veva så gick styrboxen sönder så kolla kablarna först så du inte råkar ut för samma sak.
Jag hade samma problem med min och jag bytte fördelaren..........vips var problemet borta :)

Mvh Mathias
Visa användare
33
tdpower
3.0/3.5Csi-72
320/2.5-88
524td-87
Jag tror jag ska kolla fördelaren. Det låter mest troligt. För när den startade imorse så blöddrade den lite innan den kom igång ordenligt. Så bensin tror jag att den fick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.