|
|
|
|---|---|
|
jag skall eventuellt köpa en bättre automatlåda men jag orkar inte krypa under , sen är jag inte så händig på automatlådor heller så jag undrar när man tar bort kontakten på automatlådan under hur många stift sitter det där är det 7 el 8 st?? | |
|
Tyvärr verkar det vara så att det finns bägge typerna på dom. På min var det 8-stift men enligt de jag pratade med så måste man kolla för att veta säkert. Kontakten sitter på vänstra sidan av lådan, vrid den ett kvartsvarv och dra ut den. MEN, det är på lådan du skall räkna stiften och inte i kontakten, tänk på det. Lycka till! |
|
|
Tjena, vad är skillnaden mellan 7 och 8 stifts lådan? I ETK ser det ut som att den ena har EML koppling och den andra saknar det. Vad gör det stift 8? / Bo |
|
|
Skillnaden är olika kopplingar för bl.a startspärren i lådan, det är igentligen inga stora skillnader, och använder man bara en anpassad (alltså rätt!) e-prom i styrboxen för automatlådan så är allt annat lika eller kompatibelt. Kabelhärva, växelväljare, styrboxen i sig o.s.v är "lika", det är bara minneskretsen i boxen det skilljer på! Ska även gå att få sin befintliga styrbox omprogrammerad hos BMW-verkstán om man byter automatlåda mellan 7 o 8-pinns! .....kan vara ett allternativ! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.