AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.389

Temp problem !

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tja hade en fråga om min bil...tempmätaren ställer sig på första strecket oavsett hur länge jag kör och går inte upp mer.Om han inte står på tomgång ett tag..har varit sån så länge jag har haft den har inte haft några problem..men nu undrar jag om det är normalt eller om det är något fel...blir tacksam för alla svar jag kan få

Det finns inget bättre än BMW ;)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Termostaten som hängt sig antagligen, byt den.

Mvh
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tack rob_t_j72...är de lätt att byta själv eller måste man lämna in den och mycket kostar de ungefär???

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Att byta är relativt lätt - problemet är att lufta efteråt när du ska fylla på ny kylvätska, det är svårt att få ut all luft.

Åk helst till en verkstad som kan BMW, borde inte kosta mycket...

Mvh
Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Tjaa..

Hade nyss exakt samma problem.

Felet ÄR att termostaten e kass. Byt den.

Anledningen till att din tempmätare ställer sig på mitten vid tomgång, är för att när du åker så kommer det in massa kalluft och därav sjunker tempen i motorn.

Det visade sig när jag bytte min termostat att den har setat där sen bilen va ny och det vill jag ändå kalla kvalité!

kan vara kämpigt att byta beroende på vilken modell du har,, Jag fick ta bort fläkt, Kylare, och div slangar för att överhuvudtaget komma åt att skruva bort termostat huset.

Bara å byta!
Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Ahh

Såg nu vad du hade för bil! E ny här :)

Du har juh inte sexan så det e nog inte svårt att byta på din 1.8

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tack grabbar ska åka till en verkstad och kolla hur mycket de tar..tack för alla svar

Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Vart bor du?

Kan hjälpa dig för en betydligt mindre summa och då vet du att det blir riktigt gjort!
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
kan det inte vara tempgivaren???
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Har själv samma problem och jag bytte termostat och det blev inge bättre. Däremot ska jag byta tempgivare imorgon och se om det blir bättre
Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Ja....Antingen termostaten eller tempgivaren så mycket annat finns det inte som påverkar tempmätaren om det inte är fel på instrumenten vilket iof inte är så vanligt.

Good luck!

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tja grabbar..har varit borta ett tag så jag har inte kunnat svara...det var termostaten byte den och allt funkar som det ska nu...tack för alla svar.

ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
och jag bytte min tempgivare och nu funkar det som det ska igen =)
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Vad kostar en tempgivare.......
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Vad kostar en tempgivare.......
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
vet faktiskt inte, hade en till min gamla motor så jag kast bytte bara, kan dock inte tänka mig att dom är speciellt dyra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.