|
|
|
|---|---|
ormen |
Våra politiker gör det inte svårare för tjuvar mm. att ge sig på våra bilar, jag menar nu kan de direkt se via sms om du bor runt hörnet, kanske ett par gator bort, jag menar de kan se var du befinner dig i förhållade till bilen. Denna sms tjänst är säkert bra i många fall (smitare, felparkerare osv.) men det lär också underlätta för tjuvar, vandaler osv. Tycker inte riktigt om dessa nyheter... |
|
ormen: Trots allt så överväger fördelarna nackdelarna, MEN kan man inte på nått sett skaffa hemlig adress på samma sätt som man kan skaffa hemligt telnr?? |
|
|
Många bilstölder görs ju av korkade snorungar och pundare. De har antagligen ingen koll på att det ens finns ett nummer till bilregistret. De andra stölderna görs nog av mer professionellt folk. Som antagligen har koll på bilens adress ändå... Jag har nyttjat denna sms-tjänst flera gånger. Man kan kolla upp bilar som beter sig skumt osv. Väldigt intressant! |
|
|
vad är numret man ska sms:a? 745 någonting? |
|
| MatroxMGA>> 71456 | |
ormen |
jag tror tvärt om, mer nackdelar än fördelar. pundare kanske är korkade, men inte unga värstingar, nej, de vet mer om mobila tjänster än man tror. jag menar, nu kan man se t.ex. om jag inte har ett fönster som vetter mot bilen som nån skum jäkel nyss såg att jag parkerade, det var svårare innan... men sedan finns mycket mer som man kan ifrågasätta, t.ex. varför skall chassinummer skyltas så tydligt på nummerskylten? det är ju en siffra som inte jag vill dela med mig, inte så offentligt i.a.f. (det är nog för att HarryHaffa är för dum för o lista ut var på bilen nummret sitter inpräglat) det är också en sak som inte gör det svårare för proffsen att skaffa nycklar "via öst"... |
|
TD04: tack! får prova det någon gång. |
|
|
jag tycker de är super bra!!! smsar på mångar bilar!! skoj som fan! å se hur många mammor som äger feta bilar som inte är deras m.m! |
|
| Vad kostar SMS tjänsten och vad får man reda på? | |
|
Kostar som ett vanligt SMS. Mer info om tjänsten här: Länk , klicka på "Vem äger fordonet? (sms)". Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.