AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
902

m3 cab-03 ...996-02...clk 55-02

m.
19
m...o
m3 2001 cab
Jag har nu sålt min m3 cab óch jag står nu inför ett svårt val.
Vilken av bilarna hade ni köpt, alla bilar ligger i ungefär samma prissklass,m3 900mil fullutrustad,996 4000milfullutr,clk 2800mil .
Eftersom du redan haft en M3-cab skulle jag gå på 996an. Har 02:an hunnit fått 320hk?
m.
19
m...o
m3 2001 cab
ja ny model, den finns på mobile blå, 4000mil,ca 510k
Den här: Länk

Bra utrustning och den ser fin ut. Hoppas att det inte finns något skäl till varför den ligger ~80kkr lägre än närmsta "klungan".
996 med 320 hk lätt. Med risk för att bli dragen av M Coupe...

Länk
Lotus Samuel
Z3:an hänger inte av 996:an Jag har en 996:a med 300hk och det skiljer en hel del till porschens fördel. Men det är ju som vanligt svårt med dessa jämförelser. Men för att svara på frågan så hade jag valt 996:an utan tvekan.
jag skulle nog vilja säga att 996:an med 300hk inte hänger med M coupen. Först o främst så har coupen 21-25 hästar mer samt är lite lättare. Pratar vi däremot tider runt ringen så är det nog rätt lika;)

Samuel: det låter konstigt. Jag vann i varjefall ett rejs mot en 996 (iofs under 200) med M3 3,2, men vad vet jag den kanske hade automat.

996 320 hk är nog rätt vass, kan bli svårt. men om ni läser posten som jag länkade till förstår ni varför han drog Porschen MARKANT (Nowack, 8000 rpm osv)
Vad hade ni valt mellan en Porsche 911 Targa 03, Maserati 4200 Spyder 03, M3 cab 03, Porsche GT3 00, M3 CSL, Maserati 4200 coupe? Fler bilar?

Jo, 911 med 320hk ska vara klart vassare än med 300hk, gjorts många uppdateringar med motor samt chassi etc...
Varför inte powerkit med 345hk;)

Lotus Samuel
Men snälla!!! Jämför inte bara hästarna. Det finns mycket annat som spelar in också. Jag undrar om ni verkligen kört mot en 996:a nån gång. Det är ju som natt och dag.

Här kan ni läsa och jämföra tider från SportAuto.
Länk

0-200km/h 20,8s VS 17,9 ;-)
Självklart ska du välja 911:an, spelar ju i en helt annan liga på alla områden, och då menar jag inte 0-100 tramstider.

Kult!
m.
19
m...o
m3 2001 cab
Tack för alla intressanta svar,föresten en kompis har en 996- 00 300hk, vi körde 0-250km/h i höstas och då var jag 2 billängder före han när vi kom över 200.Men som sagt jag bryr mig inte så mycket om 0-100 när det är så små marginaler är det föraren det hänger på för det mesta.
Välj 996.an, kört mycket med 996 och det är en underbar bil på alla sätt...
På bilderna ser det inte ut som den har full läder? Dock står det så i annonsen...Det gör mycket.
Hurvida den är snabbare än Z3M eller inte är inte vad som är avgörande enligt min mening utan bilens konstruktion, chassi, motor, utseende.

Lycka till!!

Nipply
snocrash
996 !

Själv funderar jag pa ett byte till Boxster S 3.2 i sommar,
har flyttat söderut (schweitz) sa bara maste ha Cab..

snocrash
Glömde ju fraga, varför i all värld salde du M3 Caben till att börja med ?
Det var inte många röster på Mercan :-)
996 gen2 (320hk) klarar 0-200 på 16.2 sek enligt ams, Jan 2003.
Som sagt. Man skall inte välja någon av dessa bilar pga dess raktframprestanda. Porschen är och kommer alltid förbli den ultimata sportbilen som i mina ögon bör jämföras med Ferrari istället för BMW.

Det är bara att slå till. :-)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
m...o,

Om du inte har ngt behov av avändbart baksäte och baggageutrymme så tycker jag du skall låta hjärtat avgöra efter en rejäl provtur av Porschen och Mercan. Är det en M3 Coupé SMGII så kanske du skall provköra den också om du inte gjort det förr.

Haller med Flaklypa, Porschen ar och forblir den ultimata sportbilen. Har daremot testat min Mcoupe mot en 4S, och dar var det valdigt jamnt. I acceleration ifran laga hastigheter skulle jag till och mig vilja pasta att Mcoupen kandes lite rappare, men i storre hastigheter och framforallt nar vagen svanger ar och forblir Porschen kung i mina ogon.. I en artikel i tyska Auto Motor Sport for ett nagra ar sedan, utsags Mcoupen till porschens enda egentliga utmanare, om an en budgetvariant av porschen.

Men ar du saker pa att du vill skaffa en 996 nar 997:an star sa nara inpa produktion? Nya Linjerna som gar tillbaka till 993 och tidigare modeller kanske gor 996:an till en modell som kommer i klam utseendemassigt?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
996 utan tvekan.

mvh larsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.