|
|
|
|---|---|
|
Så placerar dom sina Aggregat i tex Sydafrika och Turkiet. Är det för att dom är högerstyrda för jag förstår inget =) Länk Länk BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com | |
|
inte ser de ut som här inte!!! ;) |
|
| Måste va kul att bygga ett sånt grenrör! | |
| Tror att dom inte fixar att bygga ett bra grenrör helt enkelt. Dom drar väl ihop i nån kollektor och går under motorn med två rör skulle jag tro. Ser rätt dumt ut tycker iaf jag. | |
Lotus Samuel |
Är det högerstyrt så är det ju rätt trångt på "rätt sida" Porsche använder samma teknik på sina 951:or bla, så helt fel vore ju dumt att kalla det. |
Lotus Samuel |
Alltså porsche har det så även om det är vänsterstyrt. |
|
HAr sett konstigare installationer, återkommer med bild om jag hittar =) __ www.e21.se/forum |
|
| Är 951 koden för 944? | |
Lotus Samuel |
bjorek: Japp modellkod för 944turbo |
|
Hittade tyvärr inte bilden, men det var iallafall en Corvette (om jag inte minns fel) som hade en turbo placerad vid bakaxeln =) __ www.e21.se/forum |
|
| Va? Vid bakaxeln? Hade altså dragit tryckröret från kompressorsidan ända fram till IC? Låter lite kul? Måste varit taskig respons med 3 meter tryckrör! | |
| Har också sett dendär Corvetten. Om det var så effektivt är jag inte övertygad om men det var ett ganska rejält turbovin. Och det är ju kul för dem som uppskattar det. | |
|
den där corvetten borde gå bra på jämnt pådrag och udda vid gassläpp nästan men måste pysa lite roligt tycker jag. sen även om det är högerstyrt så är det ju bra med någon typ av deflektor så inte värmen går till plenumkammaren då blir ju luften ljumen igen o det är ju ingen effekthöjning vad jag vet i alla fall. |
|
|
Da´s turo m3 är inte högerstyrd den är vänsterstyrd... vet inte varför dom gjort så... och om dom kan bygga eller inte vet jag inte om jag kan hålla med om... Det kanske är just det dom kan bara att det ser annorluinda ut.. den röda m3:an har iallafall en bra bit över 700 kusar... |
|
|
Vem har någonsin anklagat installationen på en 944 för att vara bra? Har aldrig hört annat än klagomål på den, och jag skulle verkligen vilja kalla den för fel. Hebbe: Med tanke på hur insuget såg ut på den där M3:an med hembyggt plenum lär man väl säga att dom INTE kan bygga... :-) Att bygga en S50 med 700+ hk är ju inte direkt en utmaning, bättre objekt att förfina lär vara svårt att hitta. |
|
|
Länk Detta var en Camaro tydligen, kanske finns fler med denna fina installation.. :-) |
|
|
Det e nog inte så skitigt där filtret sitter... Tvätta varje dag eller? |
|
|
Here are some of the three instalations ov this car ( supercharger , gt30 and now gt42/51 TURBO!!!! ) Länk |
|
| Ser ut som man får byta filter rätt ofta på Camaron! | |
|
This is the guy with the powerfull BMWs in USA : E34 3.5 620rwhp ( without the Nitrous ) E30 3.5 610rwhp ( without the nitrous) now his E36 : Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.