|
|
|
|---|---|
|
Har jag lyckats klåpa till det för mig, eller går följande att fixa? Då man fäller baksätet vill ju gärna bältet dras ut lite. Problemet är att det inte vill rullas upp ordentligt! Naturligtvis testade jag att göra samma korkade grej igen, och visst, nu är det nästan helt ute. Då sätet är uppfällt dras det in, men bara så långt som man drog ut det i uppfällt läge - alltså den biten som konstant är utdragen dras inte in... Som sagt, några tips? För övrigt krånglar själva spärren till delningen, om det har med saken att göra? Gäller en E34, sedan // Björn Eriksson | |
|
Kom igen nu! Någon måste väl ha haft strul med baksätet? =) - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
ormen |
Det märks att bmw hade inte samma erfarenheter på tidiga 90 talare med delbart baksäte som ex. japanare. Jag har massa strul på den jag äger nu, bältet dras inte in, när man fäller ner, fastnar bältet och går ej att fälla upp igen (dumma konstruktionens effekt: bältet går ej att rubba om ryggstödets knapp löses ut = fäller man ner o den dras in, blir den för kort), men jag skiter helt enkelt i att fälla det, bäst så |
|
Jag har iaf listat ut varför bältet inte går att dra ut efter att man fällt upp baksätet, det är helt enkelt då man fäller upp det för fort som bältets sträck-spärr (eller vad den kallas) som "aktiveras" och låser bältets utmatning. Sen finns det helt enkelt för lite bälte kvar för att lätta på spärren. Fäller man sätet långsamt tror jag det skall gå bra... Fortfarande har jag inte lyckats med att fixa ena delningen, och bältet är fortfarande utrullat.. Ledig imorrn.. Känns som onsdag är felsökningsdag :) Fan, det är ju jävligt praktiskt att kunna fälla, även om det är en sedan.. - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
ormen |
ja, praktiskt är det, men när mitt stora ryggstöd fastnade i nedfällt läg p.g.a. att bältet blev för kort och den gick inte att rubba, var det inte så praktiskt längre. blev att ta loss hela ryggstödet + bältets stora bult i chassit, massa onödigt strul.... |
|
Hmm, antar att man kan ha roligare än så under en dag iaf... Jaja, bältet måste jag få till på något sätt iaf.. Får väl återkomma här om jag kommer på något då! Ingen som vet om det finns någon sorts justering att göra, så att bältet dras in ordentligt? - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.