AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
831

Önskar chippa min 328!

jo
32
jordan328i
328i sedan -95
320 touring -04
Vet nån vem som ger mest hästar för pengarna? Vilket chip som ska i? va ska jag kolla? jag bor i Sthlm
Ro
19
Ronny82
328 Touring
Motornord har chip till BMW, det ger mellan 17-20 hk har jag för mig. Tror dom runt 3000 för det. Då får du ett års garanti. Chipet heter superchip.
Undra hur länge folk kommer bli lurade på dessa hästar från diverse Chipsäljare?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
köp ett chip på turbocenter en jag känner gjorde de. de är en m3:a den går bättre än före. men som p3r säger är de nog så!
men den dra lite midre soppa å får jämnare effektkurva. bilen går bättre! men hur många hk du får är en annan sak!

Min bil Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Chippa inte..mappa..unichip

///M3
Asså "chipning" e ju när någon tagit en kopia på en mappads bil "ECU" o sedan så säljer man denna "mappning" till andra som har samma bil,därav ett lägre pris än om du skulle mappa för då ställs ju just din bil in så den går optimalt...Mappning är att föredra men det är dyrare...
Turbocenter tar ca 5000 för en chipning men då gör de även ett allmänt konditionstest av motorn för att kontrollera att spisen är ok...Mappning till min bil (E34) kostar ca 7600

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.