|
|
|
|---|---|
| är det någon som vet om man kan sätta i en m5 motor (340)hästars i min e39 523 touring och vad som måste bytas mer? passar den rakt i med motorfästen vxllåda med mera? är kabelhärvan den samma? | |
|
tror inte det kommer lira riktigt till hundra procent min personliga ide där är nog att byta kablaget också och om fästena inte passar så går det att få till andra fästen som en liten adapter så det blir så orginal som möjligt. kablaget med styrenheten är inte så svår att byta se bara till att ha rätt verktyg och skruva metodiskt sen är ett råd att lägga skruvar i en påse o märka upp annars tar det lite extra tid när man plockat bort mycket. ta även reda lite på om airbagen så den inte löser ut du kan tex få den bortkopplad på bmw för en stund medans du byter motor så kopplar dom på den igen sen, men var noga med att det står motornummer på den nya motorn så dom på verkstaden är med på detta annars är dom nog inte villiga o hjälpa dig. |
|
|
En sak som du kan glömma direkt är i alla fall att få den igenom besiktningen! Men det klart, om du inte har för avsikt att köra den i vanlig trafik så... Plats finns och det går att byta motor, men det för med sig en hel del arbete. Växellåda och bakaxel lär du få byta... Troligen både billigare och lättare att köpa en M5:a direkt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
det e ju inte lika häftig ska ju vara lite av en smygare sen med ett 520 märke bak så är den ju som klippt o skuren, besiktningen klarar du utan problem o vill du vara seriös tar du en ombyggt fordon besiktning från sfro tror jag det heter kosta en liten slant runt 5000 allt ihop tror jag väldigt smidigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.