AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
580

Original BMW Electronic II

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Någon som vet var jag kan hitta (köpa) en original BMW CD-spelare, den som heter Electronic II? Vill ha en i E34:an. Gärna med bok och till ett bra pris. Kan någon skrotfirma ha det?

//Schnitzer
Tjena!

Finns ett par på www.ebay.de är själv inne på att köpa en sånn =)

Mvh Tobbe

Mvh Tobias
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Visst måste Electronic II CD:n klara av att spela CD-R-skivor utan problem? Jag vet att vissa CD-spelare kan ha problem med det, men det borde ju fungera tycker man.

//Schnitzer

Min M5: Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fråga:
Varför just den?
Varför inte en bättre orginal cd-spelare typ Buisiness. Electronicen har ju "kassetter" som du måste stoppa in skivan i innan du kan lyssna...lite mäckligt att byta under färd eller...

*BAWORAK*
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Finns det någon original BMW CD-spelare från -92 som passar fint i E34:an då, mer än Electronicen? Vilka år fanns Business:en då och passar den bra i E34:an?

Var kan jag hitta någon bild på den och var kan den vara till salu? Business:en alltså.

//Schnitzer

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Inga problem,
Kika in på ebay.de tex. Du kan stoppa in i princip vilken som. De flesta som säljs är från E36or men det är same same

tex:
Länk

eller

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Såg ju fin ut. Tråkigt bara att en del bara säljer i Tyskland. Man får ta sig en titt på ebay.de då.

//Schnitzer

Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Schnitzer: I min jakt på ebay.de så mailade jag även dom som "bara" säljer i tyskland - och de flesta kan faktiskt tänka sig att skicka till sverige. Jag mailade på engelska och nästan alla svarade på engelska så det är inga problem. Frakten till sverige ligger runt 18 euro.

/björn
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bjornagain: Ok, det visste jag inte eftersom de inte har fyllt i att de har kunnat skicka i Europa eller över hela världen, men där ser man. Har inga problem med att skriva på tyska till dem så jag får skicka iväg några meddelanden på dem som verka intressanta.

//Schnitzer

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kan bara instämma i att de flesta kan skicka till Sverige. Hittils har ingen nekat.
En del har dock lite svårt att ta fram sina bankkoder, väntar just nu på att kunna föra över pengar...

Kom över en Business RDS och cd-växlare för en tusing + två hundra i porto.
Hoppas det kommer snart så man kan få in det i bilen och få det lika fint som Bjornagain...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.