|
|
|
|---|---|
|
Någon som har kopplat ur/monterat bort airbagen på passagerarsidan i en Z3 roadster? Krångligt? Dyrt? roadZter | |
|
Ja, åk till BMW så gör dom det på 5sek. Kostar 1500:- Gjordes pga barnstol :) 19" :-) VD med R&D "Vill inte vara som alla andra, och är det inte heller" |
|
|
Danne, I samband att jag undersökte byte av mätartavlor trodde jag att man måste ta av ratten. det fisade sig att det gick ändå utan att ta av de n men jag fick tillfälle att kolla up detta med krockkudde. Et sitter två skruvar på undersidan av ratten. Lösa dem och ta bort täckkåpan. Där hittar du en on/off switch till krock kudden. Glöm inte att bryta strömmen till batteriet och vänta en stund innan du ger dig på kudden. Ska du ta bort kudden helt? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
aj, sorry, jag såg inte att du menade på passagerarsidan. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Efter att själv varit i kontakt med BMW här i Jönköping fick jag svaret att det kostar mellan 1200 och 1500 och att man först kommer dit för avläsning av lite data i systemet. Denna datan skickas till BMW Sverige som plockar fram lite andra koder som matas in i bilen vid ett andra besök. Detta tar ca 1½ timme då bältet måste bytas ut. | |
|
Är det ngn som tagit bort airbagen och satt in annan ratt?? I så fall svara via denna tråd. Tack, vill ha en momo i min Coupé Topazblå GBg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.