AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.135

Vad händer om man sätter ett K&N sport luftfilter på en 528 E39

Chrille_M7
Hallå vi har en 538iA turing E39 o ja undrar vad om händer om man trycker ner ett K&N luftfilter istället för originalet...

/Chrille
du lär få minst 20hk till ;)

ne men ljudet blir lite anorlunda vid fullgas annars märker du inget
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingenting mera än en brölande insugningsljud, bilen kan gå sämre än med original.Samt att motorn får i sig mera skit, vilket höjer slitaget.

///MVH Hasso
Länk
Chrille_M7
okej men hur gör man för att förhindra att skiten kommer in o gäller inte försäkring o.s.v efter ett sådant ingrepp och vad kan d kosta att sätta in ett sådant luftfilter?
försäkring lär gälla somvanligt, om du gör det själv kostar det väl från en 500 å uppåt
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det som hänt när jag var intresserad av en 328, fick till min fasa se att bilen var utrustad med open air,då blev det inge mer kollande på den vagnen.
Om dessutom bilen är i org så går nog effekten ner pga av varm luft tar mer plats än kall.(om det inte är avskärmat).

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
själv är jag mer nyfiken på varför man vill montera ett sånt på en standardmotor?

going 2 fast.. expect nothing less..
en flashig grej som jag skulle vilja se på en vanlig bil är nog lastbilsluftfilter jag menar vilken yta har inte den och jag tror att scanias filter är finaste tätheten i eller?
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96
320i Sedan -93 Reservdelsbil
Audi A4 Avant 2.0tdiQ -08

MaxF: Då får man nog bygga ut lite ;)
Bmw ludde
Lär få ton av hästskit på mig nu, men jag vill påstå open air filter ger en bättre gång på motorn, dvs. om avskärming osv är korrekt gjort.
Jag tycker då inte att man ska avstå från att köpa en bil om den har ett öppet luftfilter, de renar tillräckligt bra om man sköter de som man ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.