AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
706

garage larm?

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Några tips på garage larm skulle vara önskvärt. Byggnaden ligger inte ödsligt men det är alltid otrevligt med objudna gäster!
Nackdelen är att jag inte kan lägga ut någon större peng på inköp av larm. (lägger redan ut mkt på bilen)
Finns det något byggsjälv larm som funkar bra?
Dom funktionerna jag är intresserad av är rörelsesensor, brytare som tar fönsterna och porten samt en uppringnings funktion via mobil(finns ej tele abonemang i lokalen).

Förslag/idér?

/Pelle
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Även jag är intresserad av detta. Börjar inträffa alltför många garagestölder för att det ska kännas tryggt.

/Andreas
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Länk
Pelle Persson:

wolv:

Länk
Hej!
Hittade 2 intressanta länkar:

Länk
Länk

Om du skulle vilja beställa så är huvudsidan:
Länk

Mvh
Mathias
Så speciellt billigt blir det ju inte med denna kravspec. Det som kan förstöra hela vitsen med larm är falsklarm, efter ett antal så litar man helt enkelt inte på anläggningen längre, då blir billig installation plötsligt dyr. Jag rekommenderar starkt att anlita en larm eller el/telefirma om man inte är helt säker själv på installationen. Man bör nog gå upp snäppet högre än grejor från Kjell eller CO i detta fallet.

FP
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Folke, falsk larm lär man nog tröttna på...och om inget annat så lär närmaste grannen göra det. Iaf om man har siren.
Är här någon som annvänder ovan nämda larm? Några synpunkter av funktionen skulle vara välkommen.

Jag har mailat några tex securitas och gjort förfrågan om gsm larm, får se vad dom har att komma med.
Men en sak har jag förstått att dom tar bra betalt för sina gsm larm...tom så pass att det är lönt att ta ett extra tele abonemag till verkstaden.

Hittat några andra länkar...dom här saluför ett gsm larm (dyrt) Länk och här är ett till bättre pris Länk som även kan kompliteras med branvarnare mm.
Som sagt erfarenheter av larm är mer än välkommna.

Även om securitas annvänder "min" gård som genväg på nätterna så kan man utgå att buset håller sig borta. Tyvärr..

Kom gärna även med tips hur man kan föresvåra för buset att komma in i lokalen.
Som det är just nu, så kan man inte öppna dom stora portarna utefrån, där är trä dörr med en klen bom (men godkänt hänglås). Dock ska jag sätta upp en avgränsande vägg mot dom andra hyresgästerna, bestående av självbärande korrugerat plåt som är klädd med gips. Fönsterna kommer att täckas av galler tillverkat av armeringsmatta samt fönsterna skall mörkas. Porten ska kompliteras med en stålbom samt en stål/brand dörr ska monteras som ingång.

tusan...det hade nog varit bättre och behållt den gamla lokalen utan fönster och endast med en ganska ny stålport, ändå.

/Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.