|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har stora ljudpaketet i min 540, och allt låter fint och klart som det skall göra... UTOM att högtalaren nere i dörren vid golvet på förarsidan är dödstyst. Vad skall jag göra, är det bara att åka till skroten och hitta en ny? Och hur f*n monterar man en sådan? MVH, E38B12 | |
|
Det kan finnas 3 orsaker; högtalare trasig, slutsteget trasigt eller kabelbrott/kontakt loss. Ta bort kickpanelen, sitter med clips, så ser du att högtalaren sitter med 4 skruv. Ta en annan högtalare om du har en lös sådan och testa att koppla in den och se om det kommer ljud. Gör det det då är det bara att leta en bättre begagnad på skroten. |
|
|
Tack Kane för det snabba svaret, skall kolla det snarast! Är själv mycket dålig på allt vad bilstereo innebär :-) Men jag drog dock själv den slutsatsen att eftersom högtalaren inte ens surrar, utan bara är helt tyst, så förefaller det vara trovärdigt att någon kontakt släppt, detta verkar också trovärdigt då resten av ljudsystemet låter bra. MVH, E38B12 |
|
|
Sådär, har varit ute och kollat, kom dock aldrig längre än att skruva loss clipsen och försöka få loss kickpanelen, men eftersom den sitter fast vid öppningsspaken till motorhuven och är sammanbyggd med vilostödet för vänsterfoten fick jag den aldrig att släppa. Får kanske lämna in bilen då... :-( MVH, E38B12 |
|
| ... hade nog varit lättare på passagerarplatsen. | |
|
Jag tog nyligen bort kickpanelen på båda sidor på min e34. På förarplatsen måste du skruva loss spaken till motorhuven (skruven sitter bakom ett plastlock). Inga problem att få loss eller sätta tillbaka spaken. Man måste även lossa på listen som sitter på plåten i "dörrkarmen", vilostödet för vänterfoten sitter fast i kickpanelen och följer med när man lyckats lirka loss hela kickpanelen. |
|
|
Länk Kanske kan stå något om det där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.