|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte kolla om någon här har koll på hur mycket man ska betala för en riktigt fin M3 GT? Kanske t.o.m. någon som kollat på den som står på Autotaktik i åkersberga som gått 1400 mil. Har för mig att det var nr.186. Är den värd pengarna? Någon som har synpunkter på den bilen? Tack! ///CJ | |
intemartin |
mitt råd till dig är köp ingen m3 gt därför om m3an är dyr att serva och reparera så är denna snudd på omöjlig. har du inte funderat av 13 exemplar i svergie så finns nästan altid 2-3 st till salu i varje bilsport det är bland anna på grund av en sån sak som att det finns inga siffror för framvagns inställningar de kan helt inte ställa in hjul inställningar. som ett litet exempel. läste det i en BMW special som bilsport hade för ca 1 1/2 år sedan. martin_750 |
|
martin: f'låt, men är det en anledning till att göra sig av med bilen. Har du fler små exempel som gör den "snudd på omöjlig"? Jag har också sett ngr GT till salu, ganska ofta med tanke på antalet i S, men tycker mig ändå känna igen regnr. om och om igen. Att GT'n har högre underhållskostnader är inget jag märkt av. Reparationskostnader på specialdetaljerna "splitter och vingen" är väl dyrare map att den "vanliga" inte har ngt, men om detta blir skadat/stulet så täcker väl försäkringen det mesta. CJ: Vad begär de för den? Låååågmilare. Min har gått >10x och om den är till salu....tja med tanke på rotationen på GT så borde den dyka upp i Bilsport vart 4:de nummer! Eftersom jag själv har en så kan jag nog inte sätta ett objektivt pris men tycker att de är värda lite mer samt att de inte borde drabbas av samma prisras som övriga M3:or gjort. Som alltid: Utbud vs. efterfrågan! |
|
intemartin |
ja men jag har inte hittat på detta jag har också kollat reg nummer sen är gt slöare än 3.0an läs bilsport trots att den hade 7hk mer sen är ju efterfrågan inte stor hmm har du inte dyrare försäkring än på en vanlig m3 ??? martin_750 |
| jag betalar 6100/år. Tror inte det blir billigare.... Viktökningen med fjäderbenstag, splitter+vinge, mm torde kompenseras av smidda fälgar samt aludörrar. Om det sedan är en viss effektökning borde det inte skilja till GT'n nackdel. Var tog logiken vägen? Att det sedan skiljer från bil till bil kan ju hända men ärligt talat så tror jag inte ngn märker/bryr sig. Den som (läs jag) vill ha en GT köper en GT för att....det är en....GT! | |
intemartin |
ok jag ger mig den är fett men vikt ökningen låg i att det är mer isolering i GT samt mycket mer el. martin_750 |
|
??? Jag är vet att det tyvärr inte är ngt leichtbau men mer isolering samt mkt mer el..... jag har inget svar på det. Mvh, Kristian |
|
|
Hej! Tack för svaret kris! Finns det något sätt att kolla upp historiken i tyskland? Kan man ringa och prata med BMW Sverige? Kan dom ta fram det? Finns det något som man bör glo extra mycket på? Det borde ju vara nyskick på allt om milen stämmer... Mvh ///CJ |
|
|
Hej. Vet inget om GT:n du skriver om. Men stämmer miltalet så lär nog prislappen ligga runt en 200.000:- Sen det här med M3 3.0 eller GT... det är ju du själv som avgör och om du gillar GT:n, så köpt den. GT:n är en fin bil, och skulle absolut inte ha nåt emot att ha en sån. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: Prislappen är bra mycket mer.... Varför tycker du att priset bör vara så lågt? Mvh ///CJ |
|
| Med hjälp av BMW Sverige + de 7 sista tecknen i chassienr. + 200:- kan de kolla upp om det har gjorts servicar på BMW i tyskland. Dessa bör ju då stämma med ev. stämplar i servicehäftet. Jag tror också att begärt pris är BRA mkt högre men hur mkt som är rimligt=? | |
|
kris: hej! Ok, serviceboken var tom, säljaren menade på att det enda som var gjort på bilen var ett olje byte... det tycker jag låter lite skumt... Säljaren vill ha 300 000 kr för bilen, jag var sugen på att köpa bilen men säljaren var lite otrevlig senast jag pratade med honom så nu är jag inte lika sugen längre... Mvh ///CJ |
|
|
Hej. Har sett ett flertal GT:n för runt 160.000:- (på firmor) och tycker, att trots att den gått så lite, så borde den kosta ca 220-230 tkr. Hamnat du runt 300.000:-, så tycker jag nästan att man ska satsa de på en vanlig 3,2 liters M3 runt -98. Stämmer miltalet, så ska ju bilen vara som ny, och är det en GT du är ute efter, så köp den, men betala max 250.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
i96_lil |
Be dem plocka fram det gamla tyska fahrzeugbriefet (finns hos SBP) och ring upp tidigare ägare i Tyskland. |
Steffe |
GT:n är inte nämnvärt dyrare än övrig M3. Sen är exet i bilsport inte att jämföra med andra GT. GT:n ÄR VASSARE än 3,0 |
intemartin |
varför skulle den vara vassare än 3.0 den som bilsport testade hade bara gått 4000mil så jag tror inte att det är något fel. martin_750 |
Steffe |
Varför..? Jo den har mera hästkrafter. Den är lite lättare, har vassare kamaxlar, ändrade insug, mod DME, mindre oljetråg mm. Den är alltså mera recebetonad i sitt register. (klipper på högre varv) Bilsports tester är inget att hänga upp sig på, ta dom med en nypa salt. Bla för att långsammare BMW vid flera tillfällen har varit snabbare på bana än japanska "superstage" bilar. (obs ej beroende på förare) |
|
Hej. Har hört att GT:n som var med i Bilsports test gick lite sämre än andra GT:s. Men att GT:n ska vara lättare än en vanlig M3:a kan väl inte stämma, eller har jag fel? Inget illa om GT:n, det är en kanonbil. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Joo tyvärr har du fel Bumper och ni andra.... M3 GTn VAR/ÄR lättare än den vanliga M3, bla så har den aludörrar,aluhuv samt alubaklucka,dessutom ändrades chassiet och väghållningen gjordes skarpare..dessa åtgärder tillsammans med den 295 hk starka motorn gör att den ÄR snabbare(både i acc och runt bana) förutsatt att den körs av likvärdiga förare.... En annan sak som jag tycker talar för GTn är att den är inte vanlig, den utgör endast 6% av den totala m3(e36) tillverkningen.... Så påståendet om att det dräller av dem är KRAFTIGT överdrivet....... Så får man tag i en välvårdad GT till ett vettigt pris, tycker jag att man absolut skall välja den.... Den är en blivande klassiker........... Mvh Dexx |
|
|
6% så många? ...0,6% kanske Byggdes väl bara 350 stycken. Jag har för mig att GT:n var/är rätt mycket snabbare runt ringen än den vanliga M3:n. Det är där det spelar roll, på banan och i kurvorna alltså. |
|
|
Bilar borde mätas i Ringindex, tiden runt säger allt. :-) Nästan iallafall. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.