|
|
|
|---|---|
| hur har ni löst detta problem? | |
|
Problem och problem? Bara att dra ut till en flaska eller nåt... |
|
| Det finns och köpa vevhusfilter kostar 200kr | |
|
Svetsa ihop en liten "burk" å sedan ett filter.. Inga problem =).. Mvh Uffe |
|
|
Hur gör man med röret som går mellan block och insug då? Antar att det är överflödig olja från vevhusvent. som rinner ner där. bara att plugga hålet i insuget och leda vidare röret till behållaren, eller ska man låta röret sitta kvar? |
|
|
PLugga hålet i insuget. |
|
|
Låt röret sitta kvar. Dra bara en slang mellan ventilkåpan och behållaren. //Ticco www.ticco.com |
|
| Ticco: Precis vad jag ville höra. Tack! | |
|
:) //Ticco www.ticco.com |
|
|
När ändå ämnet är uppe. Vad är syftet med vattenanslutningarna vid röret där vevhusanslutningen i spjällhuset sitter? Verkar bara gå in i det ena anslutningen och ut i det andra. Är det till för att kyla? Ska man ändå leda bort vevhusventilationen så borde man ju lika gärna kunna ta bort dom, eller kanske leda vidare till kylning av turbon? Tänker jag fel? |
|
|
menar du tillsatsluftsliden? i så fall styr den lufttillgången beroende på tempen helgonet |
|
|
Jag har en snygg burk i rostfritt med uttag för filter, inlopp och avtappning... intresserad? __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Alfred: Svar Ja! Helgonet: Det är väl vattenledningar? |
|
| Cederwall: Vattnet är till för att motverka ispropp i vevhusventilationes inlopp i dessa tider. Funkar kanon att kyla turbon med det vattnet istället. | |
|
Ok, maila på alfred@bolina.hsb.se så tar vi det där istället... Var ngnstans i sverige bor du? __ Letar vita framblinkers! |
|
| Alfred: U got mail! | |
|
///Misano: Tack för hjälpen. I vilken riktning går vattnet? Ena slangen går från termostathuset och den andra från blocket. Vilken ska man använda och vad gör jag med den andra? Retur kanske? |
|
| Cirkulationsriktningen har jag ingen aning om, men om du sätter en av dem in i turbon och sedan ut i den andra så funkar det, som du skriver. | |
|
vil tro at vannet kommer fra termostat huset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.