|
|
|
|---|---|
| Har fyra 17" fälgar som jag tror suttit på en E36:a. Någon som vet om fälgarna passar på min Z3:a 1.8? | |
|
ja det tror jag iaf!! om du har fälgarna så är det vell bara att testa!! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
E36 och Z3 (som tillhör E36-familjen rent definitionsmässigt) har samma bultcirkel, navhål och inpressning. (gäller ej Z3 M, som har en annan inpressning på bakhjulen) Vissa modeller har större bromsar än andra, vilket gör att vissa modeller kräver en minsta fälgstorlek på 16" eller 17" för att bromsarna skall få plats. Men det generella svaret är att du kan flytta fälgarna från E36 till Z3 och tvärtom! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja, det funkar! 19" :-) VD med R&D "Vill inte vara som alla andra, och är det inte heller" |
|
| Passar även fälgar ifrån E46 på Z3??? | |
|
Ja, det är samma fälgar! Samma bultcirkel, navhål och inpressning. Dock har E46 M3 annan inpressning på bakfälgarna = passar inte. Men återigen kräver vissa modeller en minsta storlek på fälgen för att bromsarna skall få plats... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Nickea |
Jag har en e36 och ett par z3m 17" fälgar som dock inte passar på e36. du kanske är intresserad av ett byte? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.