|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver hjälp med att sälja min bil privat. Vad tänka på vad, göra och hur går det till på bästa sätt... Tacksam för snabba svar | |
|
Det bästa du kan göra för att sälja den är att göra som han som sålde till mig! Håll tyst om allt du vet(brister alltså) då kommer köparen att blir jätte glad och nöjd. Och kommer att så länge han äger bilen att prata gott om han! Mer kan jag inte komma på! Är rätt förbannad därför skriver jag detta. Lycka till! |
|
| Oh! jag såg att du hade CD växlare, kan inte du sälja den till mig! | |
|
LO528 hehe, du verkar va lite arg på den du köpte den av...:-) Jag har precis sålt min Toyota Camry nu, Det kom en på 30 min och köpte den...Snabbt som bara den, han knappt reagera. Kontant som tur var. Jag skrev två kopior med bådas namn och underskrift samt datum och bil med Reg nr. Och köpessumma. Hoppas att detta var så bra som möjligt. När man e säljare till bil. är det stor risk att hamna i klistret eller är det mest köpare? Jag sålde den till ett företag som tar defekta bilar nämligen. |
|
|
Okej! Hur blev det med Cd växlaren då? |
|
Nilssen |
Jepp...skall åxå sälja min efter besiktningen den 23 Mars.Är lite trött på att ha en bil som inte funkar och som tillbringar rätt så stora stunder på verkstaden.Vet bara inte vad man skall sätta för pris på möget.Har precis haft den inne igen,herregud,den har ruinerat mig totalt!Nä,blir nog en sketen cykel efter detta bilköpet. Lycka till boys...för det behöver Ni...behöver tur själv för att sälja den här bilen som har kostat mig - bara förra året - ca 40 papp i reparationer...i -år...so far...över 6 papp-totalt under nästan fyra år...tja...det vill Ni inte veta!Behöver nya 18",dessutom har 3 av mina nycklar slutat fungera=omkodning...man vill bara gråta och förtränga...hahahhaa! Good luck säger jag bara...hoppas bara att man får den såld-och att Ni får Era sålda. |
|
Nilssen Jag tycker synd om dig.. Verkligen. Jag skall köpa ny bil, troligen nu i Veckan och försöka byta in min BMW till ett så bra pris som möjligt. Tror inte att jag skulle kunna sälja min Bil på en vecka nämligen. De har gjort ett diagnostiskt prov som visade tydligen att bilen var i toppskick. Inga fel alls! Mekanikern sade att den var fin och så. Kan det vara så att man nu har bytt allt som kan gå sönder? :-) Men att det är import, så säljaren skulle kolla upp priset jag kan få under veckan, så vi får se. Jag kan ju säga att det inte är en BMW jag skall köpa :-). |
|
|
LO528 Jag vet inte om jag skulle kunna sälja min cd-växlare. Har sagt att min bil har det till säljaren och vet inte ens hur man skulle kunna ta loss den. |
|
|
Det är bara tt slita ut den! Jag vill inte ha kablar och sånt! det är några skurvar bara, ta loss behållaren också om du tar ut den! Du får 1500 kr! |
|
|
ni var ju riktigt possitiva :-) Jag som har köpt min aller första BMW har haft körkort sedan -83 Var och testade den i lördas, så här lät dommen: Motor och elektriska var perfekt Kunne inte få ett tillförlitligt prov från avgassystemet, ( hål i främre och bakre ljuddämpare ) oljeläckage från kåpa, top,sump och växellåda Glap i styrled Hö Vä Glap i Stabilisatorstag Hö Vä Glap I löphjul Fläktrem spricker ABSGivare höger fram Bilen kostade 41000 har gått 20000 är en 93:a 525IA med all utrustning, köpte bilen i torsdags |
|
|
Vad har du tänkt igenligen för pris på bilen, rätt nyfiken eftersom jag har en likadan som din. Jag har exact samma utrustning som din också. fast min är silver. Jag har dessutom Rondel 58 18tummare med. |
|
|
Ja, vad har ni tänkt för pris? Letar efter en bil med den utrustningen och 18" Rondell 58 fälgar som ni har. Helst vill jag ha shadowline men man kan inte få allt. Så vad har ni tänkt er? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
LO528 Herr Gaspedal Är det mig ni frågar om vad det är för pris? Jag har funderingar på att lägga det på 95,000 och där är det ett inbakat "diskutabelt" pris nämligen... Vet inte om jag tar i, men annars tror jag och hoppas att jag lagt mig på en rimlig nivå. Bilen har ju nu rullat snart 18,500 mil. Fast köpte nya vinterdäck nu i dec. det som är bytt är rätt mycket. "tycker jag i alla fall :-) *Ny framruta 1-2 månader sedan tror ja *Ny koppling i Dec *Ny Termostat *Ny Fläktmotstånd *Nya bromsskivor samt klossar fram och bak *El hiss bytt. *balansering..Helt fridfullt att köra nu :-) *Acc är lagad. Kondensatorn bytt för 10,000 kr, plus nyfyllt ac i somras *radion fixad. Tror detta var det jag har lagat. Sedan e det ju fler saker som e nytt innan jag köpte bilen... |
|
| Vad ska man med cd-växlare till nu när mp3-spelarna inte längre kostar en arm o ett ben? :) | |
|
Herr gaspedal! Jag säljer inte min! inte än, när jag har råd med en S4 sedan då ska jag sälja denna maskin! |
|
|
Här är en variant: Länk "Sanningen där förhandlingsbar" |
|
|
Sånt skriver man själv har jag för mig, de är för gammkärringar när de ska sälja sin gamla "my toyota is fantastic" |
|
|
Skygazer: Jag har nyligen både sålt och köpt. Och vid båda tillfällen använt konsumentverkets köpekontrakt. Finns på deras hemsida i pdf-format. Dokumentet är mycket bra och täcker pris, handlingar, utrustning, åtaganden av säljaren efter leverans mm. /björn |
|
|
Bjornagain okej, låter trevligt, skall kolla in det. Jag sålde nämligen min Gamla Toyota för några tusenlappar. def, men det som skrevs då var två kopior där säljare och köpare skrev under att bilen var såld för ett visst pris och regnummer... Hoppas att det räkte. Detta var till en person som köper in gamla bilar fungerande som trasiga. Han tog den som den var liksom...Hoppas att man gjorde allt rätt bara. Hade vittne med mig som tur var. Detta var nämligen första gången jag sålde en bil så det var nervöst :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.